mandag den 13. juni 2011

13 juni 2011.

I går nåede jeg ikke at skrive noget. Jeg var i haven hele formiddagen og fik terassen gjort ren foran huset i baghaven. Tiltrængt. Jeg har jo ikke kunnet komme til at lave noget der i 2 mdr. p. g. a. nyt tag på huset. Desuden fik jeg ordnet et af mine små bede.
 I går eftermiddags var vi til 15 års fødselsdag hos et barnebarn.

Terassen.



Det lille bed.

Rundt om tørre snoren har jeg Hvide Violer. Det er lettere at holde, end hvis man skulle klippe med plæneklipperen. Den kan ikke komme hel ind til stangen.


Hvide Violer rundt ved tørre snoren.


I går aftes besøgte vi vores datter og svigersøn. Hun har sået mange slags blomsterfrø og havde fået en hel del planter til overs. Dem fik vi med hjem. Bilen blev fyldt godt op.
Der var Stolt Kavaler, Mamelukærme, Ærteblomster, Tallerkensmækker, Tagetes, Violfrøstjerne, 2 Chili og 2 - 3 slags mere, som jeg ikke husker navnet på. Dejlig med så mange ny planter. Jeg håber bare på, at vi nu kan få dem til at gro.



Bilen fuld af planter.

Min mand lagde beslag på langt de fleste planter. Jeg tog nogle enkelte fra, som jeg vil plante i en gammel jerngryde.



Planter jeg tog fra.


I dag har jeg fået ordnet mit andet bed med Hosta. Jeg skal have mange flere planter for at dække hele bedet, men Rom blev jo ikke bygget på en dag.








Mit andet Hosta bed.

Her er billedet af en lysrød bunddække og en alm. Fredløs, der står flot med blomster nu.


Lysrød Bunddække.


Alm. Fredløs.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar