onsdag den 25. februar 2015

Så er havearbejdet begyndt...

I dag har vi haft regnvejr i formiddag men over middag skinnede solen.
 Jeg måtte bare ud og ha´ begyndt på havearbejdet. Jeg trængte virkelig til at komme ud og få frisk luft efter de mange måneder indendøre.

Jeg vil lægge ud med morgenbillederne. De viser at der er vintergækker, erantis og de gule krokus på vej men endnu er ingen af blomsterne sprunget ud.


Regn - regn - regn..
















Regnen er nu holdt op.





Spejling.


Knopper i de hvide syrener.





Vintergækker - erantis - krokus.














Den ene af de 2 duer jeg har tilbage sidder her på stakittet.




Over middag kom solen så igennem.




Jeg måtte bare ud.  Var i haven i et par timer og fik luget/ kultiveret en smule, men lidt har da også ret.
Utroligt så meget ukrudt der var kommet i løbet af efteråret og indtil nu. Stykket jeg gik i gang med VAR gjort ren til efteråret. Jeg blev nu heller ikke hel færdig, men det er da rart, at man kan se hvor langt jeg når.
Her kommer før og efter billeder.

Før.


Efter.
Fik ordnet ved hortensierne.


Før.


Efter.
Ved siddepladsen.

Før.
Stykket jeg ikke blev færdig med.
Mangler det sidste ind mod indhegningen,
Klippe montbretia og lupiner ned.


Efter.





Jeg har nydt eftermiddagen i haven. 
Håber i alle har haft tid at at nyde dagen.




























4 kommentarer:

  1. Du har været flittig, det er nu godt at komme ud og røre sig lidt igen. Godt du fik sol i eftermiddag.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Lisbeth.
      Tak for din hilsen.
      Hilsen Aase.

      Slet
  2. Det så deilig ut å få luket. Det er nok å gå i gang med hos oss. Rakk ikke så mye i høst, så det er en del å ta igjen, men det går heldigvis raskt på denne tiden.
    Vi nøt også solen et par timer i ettermiddag.
    Ha en fin helg.:-))
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften.
      Takker for din venlige hilsen.
      Velkommen som fast læser. Det glæder mig.
      Har du ikke en blog?
      Hilsen Aase

      Slet