søndag den 23. december 2012

Snestorm.

Noget af et forrygende snestorm & snefygning vi vågnede op til i dag. Jeg skulle bare ikke en tur i haven, så der blev taget nogle billeder fra døren.

Jeg ved nu ikke om man kan se,
 hvordan sneen bare væltede ned.


Her har jeg skovlet en sti ind til indgangen.
Tror godt i kan se, hvor meget sne der er kommet.





Jeg forstår ikke, at kreaturerne gider være udenfor i sådan et vejr.
De kan jo gå ind i stalden hvor der er lun og godt.


Se lige vinduet her ind til laden.


Når jeg nu ikke går ud i haven, så kan jeg jo i stedet for vise lidt fra forretningen.

Her et af vinduerne der næsten er dækket af sne.


Her under neden nogle billeder.






















Et spejl fra år 1950.

Jeg har brugt dagen i dag på at pynte op til jul og få juletræet pyntet.
Nogen vil måske mene, at det er lidt sent. Jeg plejer aldrig at pynte op før end de sidste dage inden juleaften. Alt får så til gengæld lov til at være fremme indtil Hellig Tre Konger. Gl. skik som jeg har taget med fra mit barndomshjem.
( mor pyntede kun lidt op til jul, så vidt jeg husker, men det kom aldrig ned før Hellig Tre Konger, heller ikke juletræet kom ud).

Lidt nyt til bordet. Det kommer fra Polen.
Det er lidt utydeligt, men det er fordi det
ligger undet en klar voksdug.
Praktisk så skal det jo ikke vaskes.


Nærbillede.

Julestjernen er også kommet op.
Så nu er det snart juuuullll.



Håber i alle har haft en god dag trods snestormen.





10 kommentarer:

  1. Jeg ønsker deg en riktig god jul!

    SvarSlet
  2. Jamen hvor mærkeligt .... de blev ved med at tale om snestorm i radioen, men ingenting kunne vi se....før pludselig om eftermiddagen, så kan det nok være vi fik sne også!
    Sjovt at kreaturerne er ligeglade med vejret, men de har jo også pels på, selvfølgelig.
    Spejlet er min årgang!
    Det er en fin julestjerne du har!

    SvarSlet
  3. Ja sneen har vist ramt bredt idag, her er den nu ved at regne væk. Glædelig jul til dig og din familie ;O)

    SvarSlet
  4. Eg vil ønske deg ei riktig God Jul.

    SvarSlet
  5. Ønsker deg en rikig god jul!

    Kos deg! Klem Vivi

    SvarSlet
  6. Ja der kom masser af sne, men det er hurtigt på vej væk igen.
    God jul til jer

    SvarSlet
  7. Lige så meget sne og blæst der var i går, lige så stille er der nu.
    Du ønskes en glædelig jul.

    SvarSlet
  8. Jeg vil bare ønske en glædelig jul til dig og din familie !!

    SvarSlet
  9. Også ønsker om en glædelig jul herfra.

    SvarSlet
  10. Tusind tak for alle de mange julehilsner.

    Jeg vil hermed ønske jer en rigtig god og glædelig jul.
    Hilsen Aase Marie.

    SvarSlet