tirsdag den 17. juni 2014

Endnu en dag i haven.

Morgen billeder.


Sol og blå himmel kun få skyer.











Igen en dag med lugearbejde i haven. Jeg begyndte med hjørnebedet hvor forglemmigej står. Jeg har klippet dem ned. Har læst at de så måske kommer med blomster en gang mere. Bare et forsøg.

Forglemmigej.


Som altid er Akita lige i nærheden af mig, når jeg går i haven.

Akita tager et hvil medens jeg luger i haven.

Jeg nåede ikke så meget i dag for ukrudtet var løbet fra mig i rosenbedet ved hønsegården. Hold da op hvor var der mange brændenælder og valmuer. Hele 2 trillebøre blev fyldt.  Brændenælderne kommer fra hønsegården, som er fyldt af dem. 
3 af de blå georginer er kommet i jorden i dette bed, da jeg endelig fik bugt med det meste af ukrudtet. 


Jeg er i gang med at fjerne ukrudtet i et hjørnebed hvor de sidste blå georginer skal sættes. Jeg blev dog ikke færdig i dag. Et af de bede jeg slet ikke kom igennem sidste år. Jeg har gravet mindst 10 stor tidsler op. Utroligt at der kan komme SÅ meget ukrudt på bare et år.
Jeg håber på at få de sidste georginer i jorden i morgen.
 8 af knoldbegonierne er sat i et par krukker foran stuehuset ud mod gårdspladsen.
4 stk skal i en krukke nede i baghaven ud mod skoven og de sidste skal jeg ha´ fundet en plads til i haven et eller andet sted. Det finder jeg nok i morgen.
Håber på endnu en dejlig solskinsdag i morgen selv om vi mangler vand igen.

Spejling.


I år er der rigtig mange blomster i klematis.







Nu er der ved at være blomster i mine lavendler.

Lavendel.


Takker af for i dag med et solnedgangs billede fra i går aftes.














1 kommentar: