mandag den 16. juni 2014

Åkandetid... og den gamle stol.

Hvor har det bare været en dejlig dag til have arbejde. Jeg har været ude fra den tidlige morgenstund. Erhardt blev hentet kl. 6,35 , så jeg gik i haven så snart et par småting var ordnet her inde. 
Der var godt nok gråvejr, men det varede ikke længe før solen kom frem.







Jeg har fået kantet, luget hele 2 trillebøre ukrudt op,( det blev at se),  kultiveret og sat mange georginer. Jeg mangler nu kun at få de blå georginer i jorden og 3 stk georginer i hver sin krukke.
 6 - 7 stk. kanna, som jeg havde overset har også fået plads.
. Selv om det er sent tror jeg på, at de nok skal komme med blomster. Håber bare på, at frosten kommer sent.
Jeg har sået alm. solsikke og røde solsikke. 
Sidste år lykkedes det ikke at tage frø af de
røde. Håber på bedre held i år.

Jeg begyndte med at ordne dette lille stykke.


Dernæst dette stykke. Her er de alm. solsikke 
og nogen af de røde solsikke sået. 
4 frø er sået et andet sted. 2 stk i hver sin ende at stien.
En del af georginerne er også kommet i jorden her.
Andre har fået plads i bedet ud mod holdepladsen.
Ligeledes har de oversete kanna fået plads der.


Hvide roser. Ikke særlig store blomster,
men de er der da.


Nærbillede af blomsterne.


Den gamle stol gik ikke i stykker under stormen Bodil. Den er ikke særlig køn men jeg er glad for den. Den trænger til maling, men det når jeg nu ikke.
Jeg synes den passer fint til bedet.
 Det var desværre mange af vore ting der gik itu da læskurret blæste om kuld.




Langs med indhegningen til lamaerne
blev tulipaner klippet ned og ukrudtet fjernet.
Der blev kantet langs med græsplænen.


Lupiner. De visne er lige blevet klippet af.


Det var alt hvad jeg nåede igennem i dag, men i morgen er der jo atter en dag.

Åkandetid.

Nu er åkanderne rigtig på vej i søen i forhaven.
Her et par billeder.







Slutter af med et billede af en af de røde liljer.




Ønsker jer alle en god havedag i morgen.
















2 kommentarer:

  1. Ja så nåede du en masse i dag. Dine åkander er så fine, helt anderledes end dem jeg har.

    SvarSlet
  2. Hej. Sikke en masse du nåede i dag. Det er virkelig flot. Jeg tror også georginerne skal nå at blive til noget omend lidt sent. Det bliver nok et helt festfyrværkeri.

    SvarSlet