fredag den 29. juli 2011

Parasolblad.

Fredag -  markedsdag. Jeg fik købt tre ny planter til haven. Der er altid plads til en ny plante... Jeg fandt bl. a. en Parasoldblad. Jeg har ikke set den tidligere, så det er spændende at se, hvordan den bliver.


Parasolblad. Astilboides tabularis



Solhat. Rudbechia Occidentalis.



De to planter købte jeg hos en hvis søn har en planteskole. Dernæst fandt jeg en spændende staude hos en dame der sælger planter fra sin egen have, lige som jeg gør. Hun vidste ikke hvad planten hed, men fortalte at planten kan blive fra 1 m - 1½ m høj.




???



Plantens blomst.


Nu står min Drejeblomst med de smukke blomster.



Drejeblomst.










 



4 kommentarer:

  1. Din "mystik-plante" er en kvæsurt. En såkaldt Sanguisorba. Dem er der mange af, men den kunne godt ligne den sort, som hedder Obtusa. Altså en Sanguisorba Obtusa. Jeg har købt netop den hos Staudefeen, da jeg var på Tour-de-Blog med nogle andre bloggere for en lille måneds tid siden. Den bliver vist ganske rigtigt en meters penge høj og blomstrer i sensommeren aug-sep. Tror den godt kan lide ikke at udtørre og tåler vist både sol og halvskygge.

    SvarSlet
  2. Hej Nette.
    Tak for din hilsen og hjælp. Jeg er så spændt på om jeg kan få den til at gro, da vi har sandjord, men det vil tiden vise.

    SvarSlet