onsdag den 27. juli 2011

Gyldenris.

Lige nu lyser både den høje og den lave Gyldenris op i staudebedet. Den høje skal man passe på, da den breder sig rigtig meget, men smukke er de.

Gyldenris, høj.



Gyldenris, lav.


I dag har jeg fået kantet og luget rundt ved alle træer og buske i baghaven










Hver dag får vi besøg af vore duer på gårdspladsen. De kommer for at "samle" små sten. Vi nyder at kigge på dem, når vi får vores morgen kaffe.



Duer på besøg på gårdspladsen.


Jeg har tidligere forsøgt mig med Hasselurt uden held, men nu ser det endelig ud til, at det vil lykkes.


Hasselurt.


Siste år byttede jeg mig til en Rød Hestemynte. Den er kommet med kun 1 blomst. Det er da bedre end slet ingen blomster.


Rød Hestemynte.


Nu varer det ikke længe før disse Liljer kommer med blomst.


Liljer.


Vores Engle Trompet er også godt på vej.


Engle Tronpet.


Jeg er blevet foræret en lille plante. Vedkommende som jeg fik planten af sagde, at det er en mini Hosta. Jeg har endnu ikke meget kendskab til Hosta, men den her plante har blomster som en Hosta, men dens blade er tykke modsat de andre Hosta. Så er spørgsmålet findes der Hosta med tykke blade?



Hosta. ???

11 kommentarer:

  1. flotte billeder fra din have :) meget harmonisk.
    Har du prøvet kikke på www.hostadanmark.dk jeg mener at vide at der også findes forskelliger bladtykkelser på hostaer..

    SvarSlet
  2. Tim Skovrup.
    Tak for dit indlæg.
    Nej det har jeg ikke. Jeg kendte ikke adr. Det vil jeg prøve. Tak for oplysningen.
    Hilsen Aase.

    SvarSlet
  3. Flotte billeder. Det kunne godt ligne en hosta.

    SvarSlet
  4. This hosta with thick leaves is called Blue Mouse Ears. It will stay small with blue-green almost round leaves. It's one of my favorites in my hosta collection. Good luck with your new hosta beds!

    SvarSlet
  5. Hvor ser din have stor ud? Du må have rigtig meget at holde på?

    Jeg holder meget at gyldenris og synes de er gode til buketter. Jeg har dog ingen i haven, men havde i den tidligere. Men du har ret, den store skal man være varsom med - det er vist også den, som ses i grøftekanterne!

    SvarSlet
  6. Hvor er din have pragtfuld, og stor! Det må være skønt at have så meget plads at lege på :-D
    Jeg synes også at gyldenris er så flot, men jeg har den heller ikke mere. Jeg finder dog stadig en enkelt som dukker op hist og her.
    Jeg tror jeg må have fat i nogle af de lave istedet, de er søde.
    Det var en sjov lilje, den er jeg spændt på at se i blomst :-)

    SvarSlet
  7. Hvor har du været flittig :-)
    Sikke en stor og dejlig have, du har.

    SvarSlet
  8. Så stor og flott hage du har. Masse spennende planter og flott blomstring. Alt er så ryddig og velstelt.

    SvarSlet
  9. What a beautiful place you have--it really is a haven! Thanks for visiting me recently. I can't translate the wording here, but I do recognize many of the flowers you have. Gardeners all speak the same language:)

    SvarSlet
  10. Tak for alle jeres venlige kommentar.
    Ja vi har en stor have. Den er på små 5500 m2, så vi keder os bestemt aldrig.
    Olga tak for hjælpen nem navnet på min mini Hosta.

    SvarSlet