tirsdag den 5. juli 2011

Heste bag ved haven.


Selv om det ikke lige er ind til haven, vil jeg vise et par billeder af tre af vore fire heste. Den fjerde går på en mark et stykke her fra.












Det var lige et sidespring... Tilbage til haven igen.
Jeg har ikke fået lavet ret meget i haven i dag. Jeg fik kun en sti, der går igennem mit ene staudebed, gjort ren. Vi har været til morgensang hos vores datter og svigersøn, der har sølvbryllup i dag, og det regnede da vi kom hjem, så det var først sidst på eftermiddagen at jeg kom i haven.
Her et par billeder af nogle planter, der nu har fået blomst.


Lammeøre.


Tusindstråle.





Gul Lilje.


Stolte Kavalerer.(sommer blomster).

Nu er der ved at være rigtig gang i vore Elefant græs. Vi har flere stående rundt om i haven. Jeg synes de er så smukke.


Elefant græs.


Her et nær billede af 1 af de 3 gamle keramik syrebeholdere,  vi har stående som dekoration i vores have. Det er den mindste.


Gl. keramik syrebeholder.

Til slut et par havefigurer. De kommer fra Tailand.
Skal lige nævnes, at vi også sælger havefigur.

















4 kommentarer:

  1. Hej :-)
    Sikke et skønt sted du bor. Jeg elsker når man har naturen lige udenfor døren. Min udsigt fra køkkenvinduet er en mark med køer, og jeg elsker det.
    Skønne haveplanter, man bliver glad helt ned i maven af. :-D
    Jeg er ved at lave have på en grund, der ikke har været dyrket i 100 år-og-en-eftermiddag ha ha.... det tager lidt tid, men det må tage den tid det nu tager. Så har jeg fået nogle planter fra min svigerinde. Den ene fik jeg afvide var en "Lammeøre" (Den har de grå hårede blade, der ligner)!!! men viste sig at være en "Haveklinte" da den begyndte at blomstre for en uges tid siden. Jeg har prøvet at forklare min svigerinde hvordan "Lammeøren" ser ud når den blomstre, men det er lidt svært. Nu kan jeg se du har taget et rigtigt fint billed af en blomstrende "Lammeøre" må jeg låne det, hvis jeg fortæller hvor jeg har det fra?
    Sommerhilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  2. Hej Marianne.
    Tak for dit indlæg.Vi har også kreaturer, men ikke ret mange tilbage. Der er hvis 15 stk. nu, når jeg tæller de små kalve med. Vi har tidligere haft 125 stk.ammekøer/kalve.Nu har vi Kronhjorte og heste i stedet for.
    Ja du må da gerne bruge mit billede af planten Lammeøre.
    Jeg har også Haveklinte i lilla. Den findes desuden i en hvid udgave, men den har jeg ikke endnu. Det er en smuk plante, men du skal være klar over, at den smider uanede af frø. Hvis man vil undgå det, så må man klippe nogle af blomsterne af så snart de er visnet ned.
    Jeg er startet som du. Her var kun en græsmark og nogle vilde træer og buske, da vi købte ejendommen i år 1990. Det tager tid, som du skriver, men det gør da ikke noget. Spændende selv at bestemme hvordan haven skal komme til at se ud, så rigtig god arbejdslyst.
    Tak fordi du kiggede forbi. Du er velkommen til at vende tilbage.

    SvarSlet
  3. Hej igen ;-)
    Mange tak for lån af billedet (skulle ikke undre mig, at du får nogle flere læsere på din blog nu)
    Jeg har lige siddet og læst din blog fra start til nu. Sikke en stor ejendom i har. Hold da op der er meget have at holde, men det ser sørme godt ud.
    Jeg kan se at d. 20 Juni efterlyste du nogle navne på nogle planter. Og jeg er næsten sikker på, at billedet lige under det med flamingokassen er en Staude Salvie (Pragt Salvie) "Blauhügel" sådan en´købte jeg nemlig selv fornylig ude på Lundhede planteskole. Den er bare så smuk i dens farve.
    Nå nu går den ikke mere kl. er mange, men jeg vender frygtelig tilbage ;-D
    Sommerhilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  4. Hej Marianne.
    Tak for dit indlæg og tak for hjælpen. Så fik jeg navn på en mere af mine mange unavngivne planter.
    I første omgang handlede det jo bare om at få plantet stauder i haven. Det er først i de sidste 2 år, at jeg er begyndt at interessere mig for planternes navne, så jeg kommer på arbejde hvis det skal lykkes at finde navne på alle mine planter.
    Hilsen Aase

    SvarSlet