lørdag den 22. august 2015

Morgenstund har guld i mund..



                                                 Morgenstund har guld i mund (1)
                                                 Tekst: N. F. S. Grundtvig, 1853

                                                                   2. vers.
                       

                                                               Morgenstund
                                                               har guld i mund,
                                                               vi til vort arbejd' ile,
                                                               uglen glad i skov og vang
                                                               udflyver med sin morgensang,
                                                               genfødt ved nattehvile.


En dejlig morgen at vågne op til.
Selv om det var rimelig tidlig, ja så var solen allerede oppe.
Jeg skulle jo til Tørring for at passe forretningen der. Der var
meget stille på markedet i dag. Nok p. g. a. det fine vejr. Jeg fik derfor tid til at flytte rundt på nogen ting. Jeg måtte dog ha´ hjælp til at flytte en buffet. Jeg kan godt nok ikke selv klare de store møbler ( over og under), men der er altid kræmmer der er villig til at hjælpe.
 TAK FOR DET.

Her kommer nogen billeder taget kort tid før jeg tog hjemmefra.



















Akita er med ude som altid.


Et billede af dagens blomst.

Solhat.


Slutter af med et kig på nogen at mine tin i  

" SVINGET ".




















1 kommentar: