søndag den 9. august 2015


Et kig tilbage i haven d. 3. sept. 2011.
&
den første dræbersnegl i år.

Tidlig morgen.














Da jeg i aften gik ud for at tage et par aftenbilleder opdagede jeg den 1. dræbersnegl i år. Træls for så er der nok flere. Jeg har godt nok svært ved at slå smådyr ihjel, men da den var på fliserne hentede jeg lidt salt. Det kan de ikke tåle. 

Dræbersnegl.


I dag har jeg valgt springbalsamin til dagens blomst.

( Smuk plante men har man en lille have eller bor tæt på naboer, så anbefaler jeg den ikke )





Et par aftenbilleder af en smuk himmel.









Et kig tilbage i haven 

Jeg vil tage jer med på en aftentur i haven d. 3. sept. 2011.
Dengang havde vi åben have/havevandring. I dag er haven desværre blevet et vildnis p. g. a. sygdom.
Godt denne video ikke har fået ben at gå på som alt det andet jeg har mistet.


   
















6 kommentarer:

  1. Ja det er synligt når din mand som nok var den store "havemand" bliver syg og ikke mere kan passe haven. Håber du får huset solgt og får en lille have du kan hygge dig med og passe.
    Jeg mistede min mand for flere år siden, men han var slet ikke til haven, men ham mangler jeg så til andre ting som han var god til.
    Ønsker dig en god sommer dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften.
      Takker for din venlige hilsen.
      Ja alt er meget lettere og morsommere når man er 2.
      Jeg håber bestemt også, at jeg snart kan få ejendommen solgt, selv om jeg jo helst vil blive her. Det kan bare ikke lade sig gøre. Jeg kan jo ikke se til at køre bil mere. Det er der ikke noget at gøre ved....
      Hilsen Aase.

      Slet
  2. Hej Åse!
    Det var spændende at se jeres helt enormt store og flotte have, vidste ikke i havde haft haft åben have. Husker også da sneglene kom til vores område, jeg arbejdede som medhjælper på en planteskole, det var i 1999, og fortovet i nærheden var klistret ind i rød/brune snegle, og sikke de historier der gik;-)
    Hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Anette.
      Takker for din venlige hilsen. Her havde vi også for år tilbage rigtig mange dræbersnegle, men de sidste par år har her ikke været så mange. Godt det samme. Dem kan vi godt undvære.
      Hilsen Aase.

      Slet
  3. Håber du slipper for sneglene, de kommer desværre først frem, når det bliver mørkt. Det er hurtigere at slå dem ihjel med det samme, selvom du ikke kan lide det, så lider de ikke. Med salt kan der gå lang tid, inden de dør.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Lisbeth.
      Takker for din venlige hilsen.
      Ja jeg håber bestemt ikke jeg får mange snegle. Vi har altid brugt vejsalt. Et par drys og de bliver straks til ingenting. Det KAN jeg klare. Slå dem ihjel på anden måde. Det KAN jeg bare ikke.
      Hilsen Aase.

      Slet