fredag den 14. august 2015

En rigtig blæsende dag...

Der blæser en vind den strejfer din kind
du standser og si'r det blæser vist lidt
det samme er hændt så tit

for tusinde vinde har blæst gennem tiden
har kysset din kind og har søgt dit sind

har nynnet en sang hver eneste gang
en hymne om fred på jorden

Åh blæs lille vind jeg tror på din sang
om sult og om nød om liv og om død
om menneskebørn i nød

Så blæs lille vind og bliv ved med at synge
om tårer der faldt og om ?? (mangler to ord her)

Så blæs lille vind jeg tror på din sang

en hymne om fred på jorden

Så blæs lille vind jeg tror på din sang
en hymne om fred på jorden


Hold op hvor det blæste til morgen. Hen mod middag begyndte det at blæse endnu mere. Vi fik dog kun nogle få dråber regn.

Billeder fra den tidlige morgenstund.










Et kig op mod skoven.




En halv time senere.
Solen står op.





Der var rigtig mange kræmmer på markedet i Brørup i dag, men ikke nær så mange besøgende som de sidste 3 - 4 uger.
Jeg pakkede rimelig tidlig sammen, for der var slet ikke gang i handelen. De besøgende vandrede bare forbi. Enkelte stoppede dog op for at snakke. 
Mor kunne have fyldt år d. 12 aug. så jeg gik op til gartneren for at købe en lille blomst, som jeg kunne tage med om på mor og fars gravsted. 
Jeg var ikke klar over hvad det var for en blomst. Jeg synes bare den var så fin. Mange har fortalt, at det er en have nellike.
Jeg har i dag valgt den til dagens blomst.

Have nellike.






Det er hvad jeg har i dag.

Ønsker alle en dejlig fredag aften.










.


4 kommentarer:

  1. Rigtig fin blomst du har valgt, kom til at tænke, vi har stadig min mands forældre i deres hjem.min mand fra 1960 og forældrene fra 1922 og 24. Min svigerfar var to år da mine bedsteforældre blev gift. Ja man kommer til at tænke lidt. God weekend kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Tina.
      Takker for din venlige hilsen.
      Ja ind imellem tænker man tilbage.
      Tak også god weekend til dig.
      K h. Aase.

      Slet
  2. Du kan så mange fine sange, denne her er sød. Min mor skulle have fyldt 93 her den 23.8., det slap hun heldigvis for, hun havde ikke lyst til livet mere.
    God dag til dig Aase, her regner det nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Lisbeth.
      Takker for din venlige hilsen.
      Vi må være taknemlige for, at vi fik lov til at ha´ vore forældre SÅ længe.
      Tak Håber du har haft en god dag.
      Hilsen Aase.

      Slet