onsdag den 8. april 2015

Det er ganske vist...



Jeg vil begynde med at ønske ny medlemmer velkommen. Håber i kan få lidt glæde af at følge med her...

---------------------------

Det er ganske vist.
Viben ER kommet.

På vej til Tørring påskedag så jeg en vibe komme flyvende lige foran bilen.

Nu er dagen fuld af sang.

Tekst. Jeppe Aakjær. 1911.

Nu er dagen fuld af sang.
og nu er viben kommet.
bekkasinen natten lang -
håndterer elskovstrommen.
Plukke, plukke dugget strå
plukke, plukke siv ved å,
plukke, plukke blomster.

                                               
Lånt på nettet.




Da jeg til morgen gik en kort runde i haven skinnede solen, men den forsvandt ret hurtig og det blæste ret så meget.

Morgenbilleder.

Søen i forhaven.
Jeg venter på solskin og stille vejr, så vil 
jeg ud og i gang med at klippe stauder ned.
Det skal være en nydelse at gå i haven.



Søen i baghaven.





Et kig om i haven
 fra gårdspladsen.

I eftermiddag stilnede blæsten af, og der var læ på terrassen. Efter kaffetid gik jeg ud og fik luget lidt af ukrudtet væk på terrassen. Ikke meget men lidt har da også ret.


Dagens blomsterbillede.


Påskeliljer.





3 kommentarer:

  1. Hei! Jeg har sett etter vipa den siste uka, men jeg har ikke sett den. Den har kommet til Norge har jeg hørt. Så nå vil jeg se den igjen. Anne

    SvarSlet
  2. Vi troede også det var viben der spankulerede rundt her i et par dage, men nej det var det ikke! Dejligt med en munter lille sang, tak for den:-)

    SvarSlet
  3. God aften.
    Takker for jeres kommentar.

    SvarSlet