tirsdag den 4. marts 2014

Gave smuk påskedug,servietter og et påskelys.

Der var blevet lovet gråvejr hele dagen, men her kom solen da igennem og blev hel til sidst på dagen. Jeg kom kun i haven i små 2 timer. Vi har haft gæster næsten hele dagen. Rigtig hyggeligt.
Vivi kom da jeg lige var gået ud i haven. Hun havde hjemmebagte fastelavnsboller med. De var bare gode. Selv om hun har travl i sin egen have, så havde hun da tid til at hyggesnakke hele formiddagen. Selvfølgelig var vi en runde i haven. 
I husker måske, at jeg den anden dag efterlyste navnet på en plante. Enten var det digitalis eller kongelys. Hun kunne fortælle det VAR kongelys. Der er dog også enkelte digitalis imellem, men nu kan jeg så kende forskel.

Jeg lægger ud med morgenbilleder.
Før solen kom igennem.












Solen er ved at bryde igennem skyerne.










Et kig ind i dueslaget.




Så var solen igennem.







Taget er nu blevet fjernet. Jeg nåede ikke engang at få et billede. Det gik meget hurtigere end jeg havde regnet med, så kranen var allerede kørt igen, da jeg kom ud.

Her ligger så taget.


En masse oprydning tilbage.
Det skal vi ha` hjælp til.
Erhardt kan køre det væk med traktoren
 bare der er en der smider det på frontlæseren.
Han kan ikke holde til det grove.

Jeg har været i gang med at gøre ren rundt ved søen i baghaven, men blev ikke færdig. Måske når jeg det i morgen.
Her kommer billeder af nogle af de stedsegrønne der står i højen ved søen( den jeg fik gjort ren i går).
Jeg har ikke navn på dem.

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


Omkring kaffetid kom oldebørnene/forældre forbi. Drengene skulle se vore lamaer. Dem har de ikke set. Første gang drengene er med her på besøg. Den store af drengene, Lukas ville altså også se traktor og køer. Det ville Sander så også, så det måtte de jo.
De var kun lige kørt og jeg var knap færdig med at rydde af bordet, så fik vi besøg af gode venner. De kom forbi til en kop kaffe. Havde været en tur i Polen og havde købt en smuk påskegave til os. Jeg har aldrig haft så smuk en påskedug og servietter. En påskelys var der også. Heller aldrig set så smuk en påskelys her hjemme.

Påskedug.


Nærbillede af det ene mønster på dugen.


6 stk servietter.
Nu skal jeg ikke have plastik servietter på i år.
Så det bliver fin.


Se engang fin påskelys.


Nåede ikke solnedgangs billede men et utydelig billede af månen.



Håber i har haft en god dag.































2 kommentarer:

  1. Det var da godt, at Vivi kunne fortælle dig om det var kongelys, så fik I det på plads.
    Sikken en masse gæster I har haft og fine gaver fik du også.
    Her er det gråt og regnfuldt til morgen.
    God dag til dig.

    SvarSlet
  2. God aften Lisbeth.
    Tak for din hilsen.
    Her har vi haft et fint have vejr. Lidt kold først på formiddagen men ellers dejligt vejr.

    SvarSlet