tirsdag den 20. august 2013

Luget og luget ukrudt hele dagen...

Endnu en dejlig solskinsdag. Rigtig havevejr. Jeg har luget og luget ukrudt hele dagen. Jeg kan rigtig nok se hvor langt jeg når...

Vil begynde med at vise morgen billeder.

Rønnebærtræet er så fin op mod den blå himmel.











Hønsene drikker vand.


Hønen med sin lille kylling har også fundet vej til vandet.


Lamaen holder øje med hvad jeg laver.


Et kig ud over søen i forhaven.


Georginer.















I dag kom jeg igennem bedet med sommerblomsterne.






Der er stolte kavaler.










Et par valmuer.


Kornblomster.
Regnen har væltet dem omkuld.


De er blevet bundet op.


Lidt blandet sommerblomster.


En række med zenia.


Studenternelliker.
En pigæble har fundet vej midt i rækken.


Pigæble.


Nærbillede af blomsten.


Frø kapsel.


Akita har her fundet sig noget af en pind.
Hun holder øje med hvad jeg laver.


Der blev kantet og fjernet ukrudt i det runde rododendronbed.


Jeg kom også igennem bedet ved drivhuset og hønsehuset.



















Jeg ved ikke hvad rosen hedder,
men den dufter så det er en fryd.














Ha´ en dejlig aften.




















































8 kommentarer:

  1. Maravilhoso tudo! beijos,chica

    SvarSlet
  2. Hold da op, hvor har du været flittig i dag igen!

    SvarSlet
  3. Det var bestemt en perfekt dag til havearbejde. Hyggelige billeder af dyrene og smukke aftenbilleder.

    SvarSlet
  4. Du har mange fine georginer, blomstrer dine valmuer først nu? Mine er afblomstret for længst og jeg er ved at samle frø.
    Mon ikke du kan fortsætte lugningen i dag, god arbejdslyst.

    SvarSlet
  5. Hold op hvor er du flittig Aase Marie :-) Jeg luger også til den store guldmedalje. Fordelen ved at man har meget ukrudt er at man kan se hvor man kommer til. Så det er helt skønt når det er ordnet.
    Smukke Dahliaer/Georginer du har. Mine blomstrer ikke endnu, men de blev også sat lidt sent.
    God arbejdslyst.
    Marianne.

    SvarSlet
  6. det har da lønnet sig at du har luget hele dagen, kan godt forstå du fik taget billeder op imod den blå himmel det giver et godt perspektiv....ejjj, har du en lama...kan se den titter frem.
    Kan du have en god dag.
    Hilsen Grethe fra plateauet-haveliv

    SvarSlet
  7. fantastisk smukke foto ,,,elsker billeder af Akita , super fin have du har ...

    SvarSlet
  8. Takker alle for jeres venlige hilsen.

    SvarSlet