torsdag den 15. august 2013

Kun lidt havearbejde i dag....

I dag blev det kun til lidt havearbejde.
 Doris kiggede lige forbi til en hurtig kop kaffe, inden jeg kom ud i haven. Altid hyggeligt at få besøg.
Jeg kom sent i haven i formiddag, men fik dog luget og kultiveret et stykke i baghaven ud mod holdepladsen. Jeg fik også lige luget langs med stien. Utroligt så mange mælkebøtter der havde fået rodfæste. Så var det frokosttid. Da jeg var klar til at gå i haven fik vi uventede gæster. Nogen der slet ikke plejer at komme forbi. Det var vor klovbeskærer og hans kone. De havde været i Ribe, og han ville vise hende hvor meget vi har af figurer i forretningen. Der skal lige tilføjes, at de også handler med betonfigurer. Selvfølgelig skulle vi da have en kop kaffe medens vi hygge snakkede. 
 Kaj og den anden mindste af deres børn kom og hentede bilen. Han skulle syne den for os. De kørte dog straks.
Da de kørte gik jeg ud igen, men jeg nåede kun lige ned i haven så kom hjælperen til en kop kaffe. Inden vi var færdige med kaffen kom 2 damer, der gerne ville se hvad vi har i forretningen. 
Så var det tid til at få potteplanterne vandet. Jeg manglede lige at vande 6 ampler, da Kaj og nu den tredie mindste af børnene kom med bilen igen. Den var gået igennem syn. 
Igen en kop kaffe. Ja hele eftermiddagen er gået med kaffe og hyggesnak.

Her kommer dagens billeder.

Duerne hilser på Doris `s bil.


Kig ud over søen i forhaven.


Montbretia og floks.


Luget / kultiveret langs med georginerne ud mod stien.


Montbretia langs med stien.


Nærbillede af montbretia.


Det er ikke let at se, men der er kalla
i mellem montbretia.


Nærbillede af bænk i baghaven.





Stykket jeg fik luget og kultiveret.


Den første blomst i georgine i krukke.
Jeg har sat georgine i 2 krukker i år.


Nærbillede af blomsten.


Enlig due ved søen.


En due ved løven foran havestuen.


Her 3 billeder af ting vi sælger.

Krukker. (beton).


Mølle ( træ ).


Stor ørn ( beton).
Har også mindre.

Blomster billeder. 

Tusindfryd i græsset langs med laden.


Zenia.


Også her.


Stolte kavaler.


Også her.


Og her.

Jer slutter af med et par rosen billeder.







Håber i har haft en dejlig dag.





















2 kommentarer:

  1. Det er da fine billeder af både roser og kavalerer.
    Du har godt nok mange på besøg, godt du kan lide det, for det er ikke nemt at nå noget, når der kommer så mange :)

    SvarSlet
  2. God aften Lisbeth.
    Tak for din venlige hilsen.

    SvarSlet