torsdag den 22. marts 2012

Staudebede...


I dag var her meget diset til morgen, men ret hurtigt kom solen i gennem, og det har været en rigtig skøn solskinsdag.












Nu er det mine staudebede det gælder. Jeg når ikke at luge mere i det Erhardt skal holde. Han må selv luge Rhododendronbedet.
Jeg har været i gang i mit ene staudebed i baghaven. Jeg har klippet de stauder ned, som jeg ikke nåede i efteråret. Bedet er også blevet luget og kultiveret.
Før.

 

Efter.


Jeg har i dag set mindst 10 snegle med hus. Heldigvis har jeg endnu ikke fundet dræbersnegle. Sidste år fandt vi under 10 stk. dræbersnegle.  Året før havde vi rigtig mange. Håber ikke der er nogen i år.
Snegle med hus.



Formiddagskaffen fik vi i haven på siddepladsen ved indhegningen til kronhjortene.  Alt meden vi drak kaffe opdagede jeg rigtig mange spurvefugle under taget på hønsehuset. Det er lige over for siddepladsen. Gad vide om fuglene vil bygge rede der....
Spurvefugle.


Hvor er det bare skønt at man nu kan får tøjet tørret på tørresnoren.
Tørresnoren.

 

Scilla. 
Se lige en bi er på besøg.  Der var rigtig mange men vanskeligt at fange.
Nærbillede af bien.

 

Påskeliljer ved at springe ud.


 
En er sprunget ud.

 

Gemserod godt på vej.


 
Hønsene i indhegningen ved kronhjortene har travlt med at finde et eller andet.

Kronhjortene slapper af.

 
Bedet ved snehvide og de syv små dværge måtte lige have en gang lugning igen. Ukrudtet var ved at komme igen. Bare med at holde det væk inden det får overtag.

Snehvide og de syv små dværge.








Hyacinterne er godt på vej.

 
Hyacinter.


Erhardt har fået luget det sidste lille stykke i bedet. Det som jeg ikke har nået.



Erhardt er nu også blevet færdig langs med lærketræerne.



Syrenerne har allerede store knopper.

Syrener.


Ønsker alle en god torsdag aften. Håber vi ses igen i morgen.


10 kommentarer:

  1. Ja, det har da været alletiders skønne dag i dag. Og I har også nydt den, kan jeg se på dine billeder :-)
    Dyrene nyder også det gode vejr kan jeg se. Og hvor er det fantastisk at der er allerede er bier i blomsterne. Jeg så også én forleden, og brumbasserne suser rundt også.
    De er langt dine scilla og påskeliljer, så langt er mine ikke endnu.
    God fredag til jer. Så skal I vel på marked?

    SvarSlet
  2. Ja jeg har endnu ikke set bier i mine blomster. Så det er da rigtigt godt taget! Ser hyggeligt ud med gråspurvene, der sidder og soler sig på taget.
    Ja man kan se, der sker en masse hos jer nu!

    SvarSlet
  3. Skønne billeder. Og dejligt og se billerne af alle de dyr, der ligesom os også nyder, at vejret nu bliver bedre.

    Her er jeg også i fuld gang med staudebedene og jeg har endda ikke ret meget have. Syntes godt nok der er meget der skal klippes ned i år.

    Ha´ en god og solrig dag. Det skulle jo blive fantastisk i dag også.

    SvarSlet
  4. skønne forårsbilleder, og dejligt at se manden din, hygger sig med kaffe i haven, man skal jo huske at slappe af *smiler *

    SvarSlet
  5. Ja i går var det en skøn dag, nu har vi gus, men det har I nok også eller har haft. Dine gemserod er langt, jeg så der var knopper i.
    God havedag.

    SvarSlet
  6. Hvor ser det dejligt forårsagtigt ud :-D
    Sikke en skøn blå himmel. Sådan et billede tog jeg også i går ;-D
    Det er da bare til at blive glad i låget af, når vejret er så flot.
    Ha´en rigtig god havedag Aase.

    SvarSlet
  7. Her kører de gylle så jeg skal ikke have tøj ud at hænge.
    Skønt man kan sidde udenfor og drikke kaffe.
    Solen brød først igennem her kl 5.

    Forsat god dag til dig.

    SvarSlet
  8. Voilà donc un Paradis sur Terre qui demande beaucoup de travail, mais j'imagine combien tu as de plaisir à y vivre.
    Je te souhaite de passer un printemps ensoleillé et fleuri.

    Roger

    SvarSlet
  9. I har rigtig vaeret igang, og hvo ser det foraarsagtigt ud , rigtig skont.. Ha' en god weekend!

    SvarSlet
  10. Tak for alle jeres søde kommentarer.

    Velkommen til ny medlem. Det glæder mig.

    SvarSlet