tirsdag den 20. marts 2012

Puslespil....

Ikke skyggen af en solstrejf har vi haft i dag.




Jeg har alligevel været i haven for at få bugt med noget af ukrudtet.

Før.



Nu.



Før.



Nu.


Jeg havde ellers planlagt at gøre rent ved en af siddepladserne, men da jeg gik forbi nogen af bedene, som jeg tidligere har luget og kultiveret kunne jeg se, at ukrudtet var at komme igen. Det var så med at få det luget væk før det igen lignede jeg ved ikke hvad. Her er de bede der lige måtte have en gang lugning.




















Før middag blev Erhardt færdig med at lægge skærver på. Vi fik så med hjælp fra maskinen og ved fælles hjælp pringvandet sat på plads. Noget af et puslespil. Det vejer samlet 218 kg.















































Ørnene der vejer 194 kg kom nu også på plads.



Erhardt har sat nogle flere figurer ud på pladsen. Nu må vi se om der er nogen der er interesseret i at købe figurerne.



Erhardt og jeg har delt rengøringen af haven i mellem os. Han interesserer sig ikke så meget for stauder men træer og stedsegrønne buske m. m. Jeg er mest til blomster.
 En kan ikke nå at holde det hele.
I husker måske at jeg har luget og kultiveret noget af det som Erhardt plejer at holde.
I dag har han været i gang med kultivatoren i noget af det, som jeg har luget for et stykke tid siden. Han luger ikke kultivere bare for at stresse ukrudtet.

Hjørnebed.




Det runde bed med tulipanerne.


På begge sider af hønsehuset.









Ved hortensianerne.


Lidt blomste skal der da også til, så her kommer et par billeder af krokusser.











I dag  vil jeg slutte af med et par fuglebilleder.
















17 kommentarer:

  1. Det er jo en helt fantastisk park i har,
    De store ørne ser super flotte ud på sådan et stort areal...,,

    SvarSlet
  2. you have so many wonderful garden beds! i look forward to seeing how they progress through the summer. ~ daricia

    SvarSlet
  3. Skønt springvand, og resten ser også bare så flot ud ;o)

    SvarSlet
  4. Igen en flittig dag hos jer :0) Det er dejligt at få has med ukrudtet på den her tid, det lønner sig!

    SvarSlet
  5. Nydelig fontene og ørner:)...og så flinke dere er...tunge løft og mye luking:)Flott ble det :))
    Ønsker deg en fin kveld...og så må dere slappe av etter jobbingen:))

    SvarSlet
  6. Hej. Flot springvand. Det kan jeg rigtig godt lide og det er også blev flot med skærverne nu. Jeg skal love for, at I har noget at se til. Haven må være meget stor? Jeg synes, I er utroligt flittige begge to!

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Birgitte.
      Haven er små 5000 m2.
      Ha` en god dag.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  7. Så er der ved at være orden på sagerne, det ser godt ud med figurer og skærver.

    SvarSlet
  8. Det er da godt I har maskiner til at klare de tunge løft. Det er noget af et arbejde I begge har. Ja det blev fint med hvidt springvand mod de grå granitskærver. Fine billeder.

    SvarSlet
  9. Hold da op, hvor har i meget at passe. Men det lyder til, at I elsker det og så er det jo skønt!
    Ha en god aften!

    SvarSlet
  10. Hvor ser det godt ud ved jeres butik. Jeg elsker granitskærver, og med de flotte figurer blir det næsten ikke bedre :o)
    Hvor høj er springvandet - det ser enormt ud ;o)
    Skønne billeder fra jeres have...

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  11. Møllebakkehaven.
    Springvandet er 1m og 60 cm høj.
    Hilsen Aase Maie.

    SvarSlet
  12. Det ser meget flott ut dine store fontener. De ser tunge ut ja. Det er en stor have du har! Takk for titten.

    SvarSlet
  13. Sikke et stort arbejde. Det var da godt at I havde traktoren.
    Det ser fint ud nu med skærverne og figurerne og springvandet.
    Hvor er de små fugle på billederne søde :-)

    SvarSlet
  14. Hold da op!!!!!!! du tager helt pusten fra mig, al det i overkommer . Er helt total forelsket i springvandet. Må man spørge om prisen.
    GO` aften til dig

    KH Margrethe

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Margrethe.
      Ja det må du da meget gerne.
      Springvandet koster kr. 5000,-
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  15. Stor tak til alle for jeres søde kommentar.

    SvarSlet