tirsdag den 12. juli 2016

Glad for mit store mammutblad/gunnera.

Mit mammutblad/gunnera er der bare rigtig gang i. Det er lige før man kan høre det gro. Lidt spændt på om planten bliver lige så stor som for nogen år siden. Dengang nåede bladets diameter op på 17o cm. 
 Skal ha´ meget vand, men det har jo slet ikke været noget problem indtil nu. Vandet kommer jo af sig selv fra oven af. 
Jeg har også selv boring hvis det kommer til at knibe.













Dagens blomst.
Staudelatyrus.




Dagens indlæg.


5 kommentarer:

  1. Hej Aase.
    Mammutblad er bare SÅ imponerende.
    Kommer i tanke om min nevø, der havde hørt de voksne tale om planten, men fik lidt galt fat i noget " Den er så stor, at der kan sidde firs mand og spille kort under den......"
    Hilsen Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften.
      Takker for din hilsen.
      Ha´ nok er den stor men 80 mand spille kort under den, nej det går dog ikke. Så rigtig, at din nevø har fået " noget galt i halsen" smiler. 4 mand KAN nok sidde under den...
      Ha´ en god aften.

      Slet
  2. Wow! Funderade ett tag att skaffa mig sådan till min blivande damm men när jag ser dina så inser jag att det inte går. De skulle aldrig få plats! De är dock grymt läckra :)

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Sylvia.
      Takker for din venlige hilsen.
      Ha´ en god aften.

      Slet