torsdag den 31. oktober 2013

Sidste dag i haven i okt.

I dag regn og rusk hele dagen. Jeg måtte alligevel ud og ha´ taget nogle billeder af

Sidste dag i haven i okt.

Jeg tager jer med på en sidste runde i haven før vi skriver 1. november. 




Lamaerne er som altid nysgerrige trods vejret.


Efterårsfarver er så smukke.

Lærketræerne i efterårs dragt.


Bøgetræer.


Bøgetræer.










Foran på billedet hjortetak træer.


Magnolie træet har mistet næsten alle sine blade.


Der er heller ikke mange blade på blærespirea .


Kejsertræet er endnu smuk med sine store blade.





Enkelt hyben.








Nærbillede.


Lille forpjusket stedmoderblomst.


Duehoved.


Morgenfrue.


Nøkketunge.


Nærbillede.


Denne lupin har da hvis taget fejl af årstiden.


Her har lupinkapslerne åbnet sig,
så jeg kommer nok på arbejde med
at fjerne mange ny lupiner næste år.


Enlig blomst i dahlia.


Solsikke.

Hostaer har takket farvel for i år.










Sct. Hans Urt er blevet mørke i farverne.
( Jeg kan ikke få den rigtig farve frem).



Her sidder uglen og kigger ud på efterårs haven.



Nu må regnen godt snart holde op, så jeg kan får de sidste blomsterløg i jorden og de sidste georginer taget op...

Håber i hygger jer i en god varm stue.































4 kommentarer:

  1. Utrolig hvor mye blomster du har fremdeles : ) God helg!

    SvarSlet
  2. Hej. Det var gode efterårsbilleder med mange smukke farver.

    SvarSlet
  3. tak for en dejlig tur rundt i haven :) jeg venter også på at regnen holder op så jeg kan få mine geogine knolde op af jorden ;)

    SvarSlet