mandag den 14. oktober 2013

Blomsterløg sættes.

Endnu en skøn morgen hvor jeg bare må tage billeder. Jeg nyder at starte dagen når det er så smukt.

Her kommer en hel række billeder, fra denne dejlige morgenstund.
































---------------------------------------------------------------------------------

Blomsterløg sættes.

Det var så billederne fra min morgenrunde. Nu til havearbejdet, for selvfølgelig har jeg været i haven hele dagen. Jeg har brugt dagen på at få nogle af de mange blomsterløg i jorden, som Erhardt købte på Brørup marked i fredags.

En sæk med påskeliljer.


2 sådanne sække med tulipaner.
DER ER GODT NOK MANGE STK.


Det første jeg stødte på da jeg skulle til at gøre klar
til at få blomsterløgene i jorden var disse svampe på stien.


Jeg begyndte med at tage visne georgineblomster væk.
Klippe de nederste stilke af georginerne væk, så jeg kunne
komme til Jeg ville som noget nyt sætte en række påskeliljer
 langs med georginerne ud mod stien. Georginerne står endnu
 så fine, så de får lov til at blive stående lidt endnu.


Der blev gravet en rille langs med georginerne.


2 række påskeliljer blev sat, forskudt for hinanden.


Løgene blev dækket, så nu er det
bare at vente til foråret og se, hvordan
det kommer til at se ud.


I et lille hjørne, bag ved klatrerosen
ud mod indhegningen til lamaerne,
satte jeg 18 påskeliljer. Det må da
blive bedre en bar sort jord.


Lidt blomsterknopper og et par enkelte
blomster er der da endnu i de engelske
roser foran drivhuset.







Som noget nyt har jeg sat 3 rækker tulipaner
 bag roserne foran drivhuset. For enden af
 drivhuset har jeg sat en række påskeliljer.
Spændt på at se hvordan det bliver.

I rosenbedet foran hønsegården har jeg gravet 
nogle få huller(20 stk. i alt) og sat 8 tulipanløg
 i hvert et hul.


Rosenbedet foran hønsegården.


Nærbillede af en af roserne.


Her er jeg i gang med at grave huller i det runde
rododendronbed  til georgineløg. Der er kommet
8 stk løg i hvert et hul, så det er blevet til ret så 
mange løg. Jeg håber det kommer til at se godt ud.


Her er jeg så færdig med at sætte løg i bedet.


Selvfølgelig er Akita lige i nærheden.


Jeg bestemte mig for, at mine kanna
skulle tages op i dag.

Kanna.


Her er de gravet op.


Blomsterne klippet af og på vej i affaldsbunken.


Knoldene på vej ind i brændsels huset,
hvor de skal tørres, før de gemmes væk
for vinteren.


Stykket hvor mine kanna har stået
 fik jeg luget og kultiveret. Hvis vejret
holder i morgen, så sætter jeg tulipaner
langs med stien. Der bliver stadig plads
inden for tulipanerne til at sætte kanna 
næste år.


Det var så hvad jeg nåede i dag. Der er stadig mange løg tilbage.
Nu var det blevet tid til at tænke på aftensmaden..

Jeg siger tak for i dag med et par 
solnedgangs billeder.


















































5 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor er jeg imponeret over din flid! Det skal nok blive godt med alle tulipanerne og påskeliljerne!

    SvarSlet
  2. Ja du har været flittig, det er mange løg at sætte, men det bliver flot til foråret. Skønne morgen og aftenbilleder, det er så flot med den lave sol i haven.
    Mon ikke du har lavet en skrivefejl, du har nok ikke sat georginer, men derimod tulipanløg?

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Lisbeth.
      Tak for din hilsen og påmindelsen om fejlen. Selvfølgelig er det tulipanløg og ikke georginer. Fejlen er rettet.
      Ha´ en god aften.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  3. Så smuk en morgen. Hvilken rigdom med sådanne store sække med blomsterløg. Et stort arbejde at få dem lagt. Men du bliver rigeigt tilbagebetalt når de blomstrer til foråret. Hvilket smukt syn det bliver.

    SvarSlet
  4. Takker for jeres venlige hilsen.
    Tak til alle der bare kiggede forbi.

    SvarSlet