tirsdag den 15. oktober 2013

Ikke altid som planlagt.

Grå og lidt blæsende dag. Et par regnbyger blev det også til.





















I går blev jeg jo lige færdig med at gøre dette stykke fri for ukrudt før aftensmaden. I dag har jeg gravet en rille og sat tulipanløg. ud mod stien. Hvis mine kanna bliver overvintret er der stadig plads til at sætte dem bag ved tulipanerne.

Her er sat rigtig mange tulipanløg.


Stykket er nu vinterklar.


Ikke altid som planlagt.
Jeg var netop blevet færdig med at dække tulipanløgene til, da en bil holdt ude på vejen. En mand stod ud af bilen og sagde, at vore kreaturer var løbet ud. . Kl var blevet 11.
 Rigtig træls
 Erhardt kan jo ikke holde ud at løbe efter kreaturerne. Jeg gik ind og gav Erhardt beskeden. Han stod straks op af sengen, tog bilen og vi kørte op i marken for at se om det nu også VAR vore kreaturer. Det var det, men de var heldigvis kommet ind på marken igen. Nu skulle hegnet kigges efter noget som Erhardt ellers altid kan klare selv, men det kan han ikke mere, så jeg måtte hjælpe. Efter et par timer havde vi styr på hegnet igen. Lige før vi var færdige kom der regn. Vi kørte hjem og fik frokost. 
Kl. 14 var det tørvejr igen og jeg kunne fortsætte, hvor jeg slap.

Duftliljerne blev gravet op og sat ind til for at tørre.
Jeg har kun ganske få.

Her en af mine duftliljer.


Her er de gravet op.


Duftliljerne havde stået i dette bed.
Det er nu gjort vinterklar.
Jeg har sat nogle få påskelilje/tulipanløg
 imellem bøgetræerne.


En lille blomst i en af lyngfloksene i bedet.


Jeg ved ikke om i kan se det, men jeg kom til at se, at flere små fugle havde vældig travl ved solsikkerne.
Her sidder en lille fugl på solsikken midt bag ved stolen.




Jeg fik ukrudtet fjernet ved knoldbegonierne.
Gravede 9 huller og satte 10 stk. påskeliljeløg 
i hvert et hul.


10 stk. påskeliljeløg.

Knoldbegonierne står endnu så fine, så de får lov til at blive stående, til de har fået frost.

Kl. 15,30 fik vi endnu en regnbyge, og så var det slut med havearbejdet i dag.
Jeg nåede altså ikke igennem det, som jeg havde planlagt. 

SÅDAN KAN DET JO GÅ.

Kl. 15,30 regn.


De 2 store træer har nu tabt alle blade.


Dernæst plejer bladene at falde af dette magnolietræ.


Jeg slutter af med blomster billeder taget i går.



















Ha´ en god aften.


























12 kommentarer:

  1. Hei! Det er så mye som skjer i løpet av din hagedag. Imponert over alt du gjør! Ha en god natt! Anne

    SvarSlet
  2. Hvor bliver det skønt med alle de løg du har sat. Det glæder jeg mig til at se :-)
    Godt at I fik kreaturerne ind igen. Dejlig aften til jer begge to.

    SvarSlet
  3. Pyha sikke en omgang....sådan at rende efter bortløbne kreaturer!
    Godt I fik dem hjem igen.
    Der bliver sat løg i lange baner.....men du fik jo også en del med hjem fra marked. Det bliver et flot forår. Du har mange dejlige blomster i haven endnu.

    SvarSlet
  4. Hvor har du været flittigt Åse, du når alt det på en dag som jeg når på en uge. Faktisk er jeg slet ikke nået til blomsterløgene. Jeg glæder mig til at se resultatet til foråret. Det bliver sikkert smukt.
    Godt i fik Kreaturerne ind i indhegningen igen, det blev heldigvis en kort tur ud i friheden de fik.
    Bladene falder også af træerne i rå mængder her på Sjælland, og dem der holder på sine blade er så smukke i deres efterårsdragt.
    Mange hilsner fra Linda

    SvarSlet
  5. Det må blive et imponerende syn næste år med den række af tulipaner.

    Sikke noget med kreaturerne. Godt de havde fundet hjem igen.

    SvarSlet
  6. Hej Aase
    Hvor bliver det smukt til foråret med alle de blomsterløg du har fået lagt. Godt kreaturerne selv var gået hjem igen ;o)

    SvarSlet
  7. Skønt billede af dine høns :-)

    Imponerende med alle dine tulipanløg :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  8. hej jeg er meget intresseret i mange af dine glasfiber figur :-) har du dem stadig ? hilsen stine

    SvarSlet
  9. Hej jeg glemte at sige at du bare kan gi mig et ring på 51345955 hvis du har nogle du vil sælge :-) hilsen stine igen

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften.
      Jeg skal nok ringe til dig, så kan vi tale om det.
      M.v.h. Ase Marie

      Slet
  10. Til gengæld har du forhåbentlig nået en masse i dag, for da har det da været fint vejr. Håber at kreaturerne nu kan holdes inde, det er ikke sjovt at skulle ud og lede efter dem.

    SvarSlet
  11. Jamen Aase dog du går da amok med dine løg, det bliver flot...dine duftliljer kan jeg godt forstå du passer på...mange hilsner om et godt efterårshavevejr...kh grethe

    SvarSlet