torsdag den 10. oktober 2013

Morgenstemning i haven.

ÅH det var sådan en smuk morgen i dag, så jeg måtte bare ha` taget en masse billeder. 
Så her får i 

Morgenstemning i haven.




































Vanddråber.







 ------------------------------------------------------------------------------------------


Lidt havearbejde og græs slåning blev det da til.

Mine få gladiolus(14 stk.) blev gravet op.
Jeg vil se om jeg ikke kan købe flere til næste forår.


Toppen er taget af.
Jeg har nu lagt dem til tørre på trådnet i brændselhuset.


Det lille hjørnebed med de røde og hvide forglemmigej 
er nu klar til vinter.
Jeg har planer om til næste år at sætte gladiolus imellem forglemmigej.
Jeg tror, at det kan blive godt.


Det runde rododendronbed er også vinterklar nu.


Ukrudtet er nu fjernet i staudebedet foran drivhuset og hønsegården. Så er det også sidste gang jeg luger der i år.

Før.


Før.


Efter.


Roserne foran drivhuset er engelske roser, som Erhardt har fået i fødselsdagsgave for mange år siden af Vivi og 
Hans Jørgen. De har en duft så skøn.
En enkelt blomst er der endnu.

Jeg har desværre ikke navnet på rosen.
En skam jeg ikke kan sende den liflige duft ud til jer......


Efter.

Remmen på min plæneklipper gik jo i stykker i tirsdags, men selv om Erhardt må ligge i sengen det meste af tiden, han er altid forfærdelig træt de første 8 - 10 dage efter kemo kuren, så fik han sat en ny rem på. Fin så var jeg ikke afhængig af hvornår vor hjælper havde tid.
Jeg fik i dag slået langs begge sider af vejen ned til naboen.

Ned til naboen.


Stykket hvor autocampisterne må holde.


Lidt af græsplænen i forhaven.
Solen står her lavt på himlen.


Bedre her hvor billedet er taget fra den anden side.



                                                      En dejlig dag

                                                                     |Otto Leisner

                                                 Når igen det er slut på en dejlig dag,
                                                 hvor så mange glæder du fandt.
                                                Medens klokken slår sine muntre slag,
                                                som en tak for den dag, der svandt.
                                                Mon så helt du forstår, hvad en dejlig dag
                                                er værd for det trætte sind?
                                                Du har glemt de sorger, der ligger bag,
                                                skjult af solens sidste skin.

                                              . Engang bli’r det slut på en dejlig dag,
                                                før du ved, er din aften nær.
                                                Hvad du gav og tog midt i livets jag,
                                                du vil se, hvad det nu er værd.
                                                Men mindet vil farve en dejlig dag
                                                så skøn som et morgengry.
                                                Selv om hjertet slår sine sidste slag,
                                                er der altid en dag på ny.


Håber i alle har haft en dejlig dag.







































2 kommentarer:

  1. Ja det var sandelig en dejlig morgen at vågne op til. Du har som altid været flittig båd i haven og med at tage billeder. Skønne fuglebilleder. En sød sang Otto Leisner har skrevet, den kender jeg slet ikke.

    SvarSlet
  2. God aften Bente.
    Tak for din venlige hilsen.

    SvarSlet