fredag den 10. maj 2013

Ønske brønden kom på plads.

Jeg har brugt en del af dagen i haven. Jeg har lavet lidt forskelligt. Jeg har bl. a. fået ønske brønden på plads. 
Den blev sat inden døre i efteråret.

Før ønske brønden kom på plads.


Her er den så på plads.

Rundt ved ønske brønden har jeg 3 græs og 3 hasselurter. De 3 græs er først lige ved at blive grønne. Hasselurterne står fine. Her kommer nærbillede af de tre hasselurter, hvor jeg har sat små zinkkander ned ved planterne.










Jeg fik kantet og luget dette bed. Der har jeg for
et stykke tid siden sat blå georginer. De er endnu ikke
kommet over jorden, men det kan ikke vare så længe
før jeg må kunne se de første spirer.

Jeg fik sat nogle af de planter på plads, som vi fik kørt ud den anden dag. Der kom også et par krukker ud, som jeg skal have plantet knoldbegonier i.
2 stole og et krobord blev sat frem, så nu kan vi sætte os og drikke en kop kaffe lige udenfor døren, når vejret tillader det.



Erhardt plejer at klippe lavendler ned, men det må jeg gøre i år. Jeg har været i gang med at klippe ned, men blev ikke hel færdig. Jeg fik besøg af 2 par kunder i forretningen. De ville bare ud for at se, hvad vi har at byde på, da de skulle finde noget til en fødselsdag. Jeg kan håbe på, at de vender tilbage, når de har talt med de andre, der skulle være med til at give gaven.
 Det ene par ville også en tur rundt i haven.  

Her et billede af  bedet med lavendler
 før jeg går i gang med at klippe ned.

2 store engletrompeter.
Vi fik vor hjælper til at køre disse 2 engletrompeter ud.
De er blevet opbevaret inde bag ved den gamle biks, og der kan vi ikke komme ind med en maskine. 
Vi har endnu flere engletrompeter, men de vejer ikke så meget, så dem kan jeg sagtens selv klare at få ud.







Et kig ud til lamaerne.


3 hvide duer.


Flere duer på taget.


Inspireret af Søren Ryge`s udsendelse i fjernsynet i går aftes, hvor han viste hvor mange forskellige påskeliljer han har, fik jeg også lyst til at kigge rundt på påskeliljerne i vor have.
Her ser i resultatet af de fleste. 
Om det er påskeliljer, majliljer eller hvad ved jeg ikke, men i kan selv bedømme.

Nr. 1.


Nr. 2.


Nr. 3.


Nr. 4.


Nr. 5.


Nr. 6.


Nr. 7.


Nr. 8.


Nr. 9.


Nr. 10.


Og så til de små lave planter.

Nr. 11.


Nr. 12.


Nr. 13.


Nr. 14.


Og så mangler jeg et billede af de mini måskeliljer. Dem har jeg glemt.

____________

Erhardt har jo været i Odense i dag. Jeg har været spændt på at høre, hvad de havde at sige. Han var kun til samtale under 5 minutter og fik at vide han skal ha´  kemo behandling i 5 dage fra på mandag. Det vidste han jo godt nok i forvejen kun tidspunktet var nyt...  
ØV ØV bruge så mange timer på transport og intet nyt....
Det kunne da være sagt i telefon.
_________________

Jeg slutter af med et billede hvor alt er dækket af magnolietræets nedfaldne blomster.
Selv om det er kedeligt, at blomsterne falder så hurtigt, ja så er det da alligevel et smukt syn.



Ha´ en dejlig fredag aften.











































4 kommentarer:

  1. Hvor har I mange spændende og smukke påskeliljer. Nr 6 og 11 har jeg aldrig set før.

    SvarSlet
  2. Godt du kan komme i haven igen, det må du have nydt. Flotte påskeliljer du har, der er mange forskellige.
    Ærgerligt for Erhardt at skulle tage så langt uden at få nogen ordentlig besked. Det hører man desværre ofte om, herovre tager folk forgæves med færgen for beskeder, der bare kunne have været ringet om. Men ærgerligt er det.

    SvarSlet
  3. Igen nogle dejlige billeder,som både behager syns-sansen og inspirerer.Jeg glæder mig til at se jeres ønske-brød når planterne omkring den er vokset. Sender dig og din mand mange positive tanker.Knus Leila

    SvarSlet
  4. Takker for jeres søde kommentar.

    SvarSlet