søndag den 12. maj 2013

De sidste georginer er lagt i vand..

Formiddagen har jeg brugt på at pakke kuffert til Erhardt. Han skal jo til Odense i morgen og ha` kemo behandling. Det  skal han ha´i 5 dage. Da det er for streng at blive kørt i taxa frem og tilbage hver dag( det kan tage mange timer), skal han bo på patienthospitalet. 

I formiddag fik vi besøg af endnu en af Erhardt tidligere arbejdskammerater. Rigtig hyggeligt de kigger forbi.
______________

I eftermiddag har jeg fået sat georginer i 2 krukker. De aller sidste georginer er lagt i vand. Jeg håber på at få dem i jorden i morgen. 

Georgine i krukken her.


Erhardt og Akita.
Der er kommet georgine i krukken til højre på billedet.

I går havde Erhardt så mange smerter i benet, så han måtte i kørestol. I dag kan han da komme lidt rundt uden kørestol, selv om det går langsomt. Godt vi har sidderpladser rundt omkring i haven. Jeg skal ha´ lavet flere sidderpladser, så han ikke skal gå alt for langt for at få et hvil.
Vi må nok lære at leve med, at han kan ha´ gode dage og dårlige dage. Det er nu ikke rart, når han skal ha´ondt.....
Man kan jo intet gøre....
Erhardt har kunnet sidde på have traktoren i dag og har fået græsset slået i hele haven, så skal jeg da ikke tænke på det de første dage. Måske kan det vente med at blive slået til han kommer hjem igen fra Odense.

Græsset er slået.


Jeg har ikke nået ret meget i haven i dag, men jeg fik dog nippet de visne påskeliljer hoveder af rundt ved elefanten. Kantet luget og kultiveret. 4 palmer har også fået plads ved siden af elefanten.

Kantet og luget rundt ved elefanten.


Kastanietræet er grøn nu.
i baggrunden kan man se trillebøren og baljerne,
hvor de sidste georginer er lagt i vand.


Til slut et billede af endnu en påskelilje der har fået blomster. 

Er den ikke smuk....


Ønsker jer alle en god søndag aften.











14 kommentarer:

  1. Nej, smerter er svære at have med at gøre. Jeg håber kemo'en hjælper. Og ja det ER svært at lære at acceptere de dårlige dage, jeg håber de bliver få.

    SvarSlet
  2. Uff,stakkars! Høres ikke noe godt ut med en slik smerte.
    Håper de vonde dagene blir få.
    Nydelig hage.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlet
  3. Ej hvor er det træls for Erhardt, at han har det så slemt. Men det er da godt der også er gode dage engang imellem, helst så mange som muligt. Og så er det jo godt at han kan hjælpe med græsslåningen så du ikke skal tænke på det. (Ved desværre selv hvor frustrerende det kan være ikke at kunne lave det man gerne vil.)
    Hold da op den er smuk din påskelilje. Meget speciel må jeg sige. Sådan en har jeg aldrig set før.
    Nyd nu aftenen sammen med Erhardt inden han skal af sted i morgen.
    Knus Marianne.

    SvarSlet
  4. Håber behandlingen hjælper din mand. Godt i har mulighed for at indrette nogle siddepladser i haven. Det er træls at have smerter - dejligt at der også er gode dage.

    SvarSlet
  5. Huff...leit at Erhardt har vondt...håper behandlingen hjelper.
    Det har vokse mye i hagen din nå...og nydelig narciss på siste bilde:)
    Ønsker deg fine vårdager:)

    SvarSlet
  6. Så kan du nå en masse i næste uge, så det går nok. Det er en lang tur til Odense dagligt, så jeg kan godt forstå, at Erhardt skal indkvarteres på patienthotellet.
    Det er altid godt med flere siddepladser i haven, så det må I have lavet.

    SvarSlet
  7. hej
    Det er rigtigt svært med de dårlige dage,en rigtig rutchetur.
    Jeg håber Erhardt ikke bliver alt for dårlig af kemoen og at du og han kan holde modet oppe trods det hele. Og at han kan finde noget mad som smager godt imens han er i Kemo.

    Flere siddepladser er en rigtig god ide. man kan jo lave et helt eventyr ud af dem, nye rum og oplevelser hvis man har lyst :) Min ældste søn elskede for eksempelt at sidde i trillebøren gemt inde i elefantgræsset i vores gamle have, det var hans siddeplads. Personligt har jeg altid ønsket mig en omgivet af rosenbuer fyldt af duftende klatreroser. god fornøjelse med at finde på, så der kan hygges, snakkes, hviles og leges :)de bedste ønsker.

    kærlig hilsen
    Marianne

    SvarSlet
  8. Nydelige påskeliljer på det siste bildet. Ønsker Erhardt god bedring og de dårlige dagene blir få.
    Klem fra Turid

    SvarSlet
  9. Kære Aase,
    Trist at høre at din mand er syg. Al mulig god bedring til ham herfra. Hvor er din påskelilje smuk, så fint med de gule striber. Jeg sender dine Dorothea lilje løg i dag, så forhåbentlig når de hurtigt frem.
    Kærligst Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Helle.
      Tak for din hilsen. Jeg glæder mig til at modtage Dorothea lilje fra dig. De skal nok nå frem...
      Ha´ en god aften.
      Kærlig hilsen Aase Marie.

      Slet
  10. Beautiful spring images, it is wonderful place:) I am greeting

    SvarSlet
  11. Hej Åse.Der ser da rigtig fint ud i din have.Godt at Erhardt har det lidt godt ind imellem.Så må du se at finde nye siddepladser i haven hvor han kan hvile.
    God aften Jette

    SvarSlet
  12. Hej. Jeg synes også det er en god idé med siddepladserne i haven, så Erhardt kan komme bedre rundt. Det er hårdt, når man skal have mange smerter, så jeg håber på, at I har flest gode dage. Din nederste påskelijle er virkelig flot.

    SvarSlet
  13. Takker alle for jeres søde hilsner.

    Velkommen til Susanne Jensen som fast medlem. Det glæder mig.
    Hilsen Aase Marie.

    SvarSlet