torsdag den 10. maj 2012

Regnvejrsbilleder.

I går havevejr hele dagen. Bestemt ikke vejr til at gå i haven i i dag. Her regnede det godt da vi stod op, og det har stået ned i stride strømme hele dagen indtil kl. 15,3o. Først derefter havde jeg lyst til at gå en tur med kameraet.
Dagens første billeder er taget fra døren i stuehuset og i døren fra den gamle biks.


















For at vise hvor meget det har regnet i løbet af sidste nat måtte jeg alligevel uden for.



I går aftes fik vi lidt ny figurer hjem til butikken. Her kommer lige nogle billeder af de 2 største figurer. 2 store løver.

Her endnu i indpakningen.


På vej om til pladsen foran udstillings & salgslokalet.


Her er dene sat på plads.
Se bare hvor meget ukrudt der er. Der ER blevet sprøjtet for det.


Så er de begge løver påplads.


Nærbillede. H. 128cm.  L. 80cm.  B. 40 cm.
Vægt 450 kg.


Hvem kender noget til planten Nerie???
Får den et stort rodnet???
Jeg har nemlig planer om at plante nerie i en krukke der er tyk på midten og har en lille åbning.

Nerie.

Vi har haft engletrompet i krukken, men det var ikke lige sagen. Meget vanskeligt at få planten ud af krukken.
Hvis nerie får et stort rodnet så går det altså heller ikke.
Hvem kan ellers komme med et godt bud på, hvad der kunne være fint at plante i krukken.

Sådan ser krukken ud.


Regnvejrsbilleder af tulipanerne.




















De sidste 2 har blæsten været meget hård ved.












Det var så alt for i dag på en kedelig regnvejrsdag.

Ha` en god aften.
Håber vi ses i morgen igen.










11 kommentarer:

  1. Forhåbentligt bliver vejret bedre fredag, hvor I plejer at tage på marked.

    SvarSlet
  2. Fine bilder tross regnvær. Her siler det rett ned i dag, men har allikevel tenkt meg ut i haven. Det er så mye jeg skulle ha gjort der. Bare en har varme klær går det nok fint.
    Ønsker deg ei riktig fin helg.

    SvarSlet
  3. Haha, de samme billeder af tulipaner med mig på onsdag!
    Men vi har ingen figurer i haven. ;-)
    Oleander får hvert år mange rødder,so jeg finder krukken
    uegnede til oleander.
    Som kan plantes hængende petunia eller noget sammen med
    'Snow Princess'(Lobularia) Den blomstrer fra nu af og til frost.
    Jeg ønsker dig en dejlig weekend
    Kære hilsener fra det nordlige Tyskland
    Meggie

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Meggie.
      Tak for din hilsen og tak for dit svar.
      Så er det ikke en god ide at plante nerie i krukken.
      Kan du ha` en god aften.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  4. Ukrudt i din have !!!!! kan det passe ?
    Forsat ´Go´dag til dig.

    SvarSlet
  5. Hej Margrethe.
    Tak for din hilsen..
    Ja du kan tro ukrudtet gror her. Jeg kan ikke følge med i det her kedelige vejr. Planterne gror heldigvis også. I dag kommer jeg nok heller ikke haven. Der skal pakkes bil til plantemarkedet ved Agerbøl slot i morgen. Håber jeg finder ny stauder til haven....
    Der loves desværre rigtig blæsende vejr i morgen.
    Ha` en god dag.
    Hilsen Aase Marie.

    SvarSlet
  6. Hej Landbohaven. Jeg tror, det er første gang jeg har set ukrudt i din have. Hvis min intuition er rigtig, så har du sikkert allerede fjernet det! Jeg synes altså I holder haven så flot og det virker ovenikøbet til at være en stor have. Det må være dejligt at kunne det. Jeg forsøger at holde det nogenlunde nede, når først man er kommet i bund engang,så går det heldigvis nemmere resten af sæsonen! Flotte løver. Jeg ved ikke om Nerie får stort rodnet, men måske andre ved det.

    SvarSlet
  7. Skal si det har blitt grønt hos deg! Vi må nok snart ut og klippe grettet her også.. men her er ingenting flatt :) Ønsker deg en flott helg!

    SvarSlet
  8. Tittar in för att önska trevlig helg. Ni verkar ha haft lika mycket regn som vi.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvarSlet
  9. Jeg er vild med løven- han er flot og sej! Sikke skønne tulipaner :-)

    SvarSlet
  10. Tak til alle for jeres søde kommentarer.

    SvarSlet