lørdag den 6. august 2011

Magstrup Kirkekro`s have.

I dag har vi været til 2 x 18 års fødselsdag hos noget familie. Det blev holdt på Magstrup Kirkekro. Jeg gik tur i Kroens fine have og vil gerne dele oplevelsen med jer.


































































































fredag den 5. august 2011

Bregner.

Jeg har nogle få Bregner i haven. Her er billeder af nogle stykker. Jeg har også Trædebregner. Billede af disse kommer senere. Det er blevet for mørk til at fotografere nu.








Lille lav Bregne. Rigtig smuk.







Det er næsten ikke til at forstå, at Elefantgræsset kan nå at blive så høj på så kort tid. Vi har den flere steder i haven. Jeg synes den er så flot.


Elefantgræs.


Vi har fået en enklelt Solsikke. Selvsået fra fuglefrø.


Solsikke.





torsdag den 4. august 2011

Storkenæb (Geranium).

For nogle dage siden skrev en havebekendt til mig, om jeg ville have nogle Storkenæb, da der var nogen hun skulle have fjernet. Tak det ville jeg da meget gerne. Hun kom så forbi i formiddag med planterne. Stor var min forbløffelse. SÅ mange Storkenæb, det havde jeg i min vildeste fantasi slet ikke drømt om. Nu kan vi rigtig få blomster i haven næste år, og det uden at skulle købe så mange sommerblomster, som vi har gjort i år. Og Storkenæb kommer jo hvert år, så det er ikke så ringe. Jeg er bare glad. Jeg har fået plantet en del. Vandet de resterende godt igennem, så de ikke tager skade af at vente, til jeg kan få dem i jorden.

Storkenæb (Geranium) og nogle Græs.


Jeg har plantet nogle af Storkenæbene rundt ved de tre sider  ved svinebænken nede bag i haven.


Storkenæb på der tre sider af siddepladsen.


Jeg har luget rundt ved udestuen i dag. Foran ved begge sider af døren har jeg plantet nogle Storkenæb.


Foran ind mod græsset er der Rød Stenurt. Bag ved har jeg plantet Storkenæb.






Nu sker der rigtig noget med Engletrompetens blomst. Det varer ikke længe før de er hel udsprunget.


Engletrompetens blomst.



Engletrompetens blomst.


Sidste efterår blev vi foræret en stor tyk træstamme, der var skåret igennem. Min mand har nu fået den ene halvdel slebet og sat ben under, så det er blevet til en flot havebænk. Den har fået plads nede ved den nyanlagte sti, hvor der er gjort plads til en siddeplads.


Havebænk af træstamme.



Havebænk set fra en anden vinkel.


Husker i at vi købte nogle blomster i REMA 1000 for kun 5,- kr. stk. , fordi de var små og kedelige at se på. Her er en krukke med nogle af blomsterne. De er blevet rigtig fine.




I går efterlyste jeg navnet på en lille Bille. Nu har jeg fået at vide hvad billen hedder. Det kunne svigersønnen fortælle.


Kratløber(Carabus nemoralis).









onsdag den 3. august 2011

Klokkeranke.

Klokkeranker har vi ikke haft tidligere. Det har vi i år takket være vores datter. Hun havde fået tre i overskud, så dem fik vi og flere andre sommerblomster. Vi er meget spændte på hvordan Klokkerankens bomster ser ud.

Tre Klokkeranker i baggrunden.



Klokkeranker fra en anden vinkel.



Klokkeranke med knop.


Ærteblomsterne står nu ret så fine med deres mange blå blomster. ( også en foræring og ligeledes blomsterne på de tre næste billeder)


Ærteblomster - Lathyrus.



Blandet sommerblomster.



Blandet sommerblomster.



Blandet sommerblomster.


I dag har jeg ikke fået lavet så meget i haven. Jeg nåede kun lige hjørnebedet. Vi har et par børnebørn på ferie, og har haft gæster hele eftermiddagen, Rigtig hyggeligt. Det er der altid tid til. Havearbejdet løber ingen vegne....




Jeg fik også pottet nogle få planter. Da jeg hentede jord i en jordstak, som vi har nede i marken, for at kunne potte planterne, stødte jeg på den her lille bille. Jeg har ikke set en sådan tidligere. Er der nogen som kan fortælle mig, hvad sådan " en fyr" hedder. Smuk var den med den blå farve.


Bille..????





tirsdag den 2. august 2011

Morgenfruer.

I dag til morgen var her meget diset. Jeg fik taget nogle billeder inden solen kom igennem.

Morgendis.



Morgendis.



Morgendis.


Da solen kom igennem nød jeg synet af de mange forskellige Morgenfruer. Jeg synes de er så smukke. Det er flere år siden jeg såede en pose frø med Morgenfruer, og de kommer stadig hvert år.


Morgenfrue.



Morgenfrue.



Morgenfrue.



Morgenfrue.




Morgenfrue.



Morgenfrue


I dag blev jeg endnu engang færdig med baghaven på nær terassen. Der er allerede meget afklip bl. a. er Hostaerne ved at være afblomstret. Når de er det, klipper jeg gerne det visne ned. Trekant blomsten er også på retur nogle steder.


Hostaer ved at være afblomstret.

Nogle billeder fra baghaven.













D. 27. juli efterlyste Hanne i haven et billede af min Lilje, når den kom med blomst. Det er den nu. Hanne her er så et billede.


Lilje..  Kender ikke det rigtige navn.




























mandag den 1. august 2011

Gul Solhat.

I går så det ud efter regn, men vi fik ikke en dråbe selv om vi godt kunne have brugt noget vand.

Jeg vil begynde med at vise et billede af Gul Solhat. Jeg har plantet et lille bed til med den. Billede af bedet kommer en anden gang.


Gul Solhat.


I dag har jeg luget og kultiveret lidt rundt omkring i bedene.
Kanterne skal kantes, men det skal min mand gøre. Jeg kan bare ikke klare at lave en lige kant. Jeg holder mig til de runde og buede kanter.


Bag ved hønsegården og drivhuset.


Her er det bedet bag ved hønsehuset, der er ordnet. Engletrompeterne vokser godt. Abernes Skræk bliver hvis desværre ikke til noget, der er ikke meget der er grøn på den.



Bag ved hønsehuset.


Et stykke langs med den nylavede sti er også blevet gået igennem. Jeg glæder mig til at Kannerne kommer med blomst, men det varer nu nok et godt stykke tid endnu.

Et stykke langs med stien.


Det store stykke græs nede bag ved indhegningen til Kronhjortene fik jeg klippet i går aftes. Stykket kan benyttes af de der har autocamper, men vi bor helt der ude hvor kragerne vender for ikke at få sand i øjnene, så det er nok derfor ingen finder vej her til.


Græs arealet der kan benyttes af autocamper.

Skilt der viser hvor.


Skilt, postkasse, selvbetjening.