For nogle dage siden skrev en havebekendt til mig, om jeg ville have nogle Storkenæb, da der var nogen hun skulle have fjernet. Tak det ville jeg da meget gerne. Hun kom så forbi i formiddag med planterne. Stor var min forbløffelse. SÅ mange Storkenæb, det havde jeg i min vildeste fantasi slet ikke drømt om. Nu kan vi rigtig få blomster i haven næste år, og det uden at skulle købe så mange sommerblomster, som vi har gjort i år. Og Storkenæb kommer jo hvert år, så det er ikke så ringe. Jeg er bare glad. Jeg har fået plantet en del. Vandet de resterende godt igennem, så de ikke tager skade af at vente, til jeg kan få dem i jorden.
Storkenæb (Geranium) og nogle Græs.
Jeg har plantet nogle af Storkenæbene rundt ved de tre sider ved svinebænken nede bag i haven.
Storkenæb på der tre sider af siddepladsen.
Jeg har luget rundt ved udestuen i dag. Foran ved begge sider af døren har jeg plantet nogle Storkenæb.
Foran ind mod græsset er der Rød Stenurt. Bag ved har jeg plantet Storkenæb.
Nu sker der rigtig noget med Engletrompetens blomst. Det varer ikke længe før de er hel udsprunget.
Engletrompetens blomst.
Engletrompetens blomst.
Sidste efterår blev vi foræret en stor tyk træstamme, der var skåret igennem. Min mand har nu fået den ene halvdel slebet og sat ben under, så det er blevet til en flot havebænk. Den har fået plads nede ved den nyanlagte sti, hvor der er gjort plads til en siddeplads.
Havebænk af træstamme.
Havebænk set fra en anden vinkel.
Husker i at vi købte nogle blomster i REMA 1000 for kun 5,- kr. stk. , fordi de var små og kedelige at se på. Her er en krukke med nogle af blomsterne. De er blevet rigtig fine.
I går efterlyste jeg navnet på en lille Bille. Nu har jeg fået at vide hvad billen hedder. Det kunne svigersønnen fortælle.
Kratløber(Carabus nemoralis).