mandag den 2. januar 2017

Dagene længes, vinteren strenges..

Jeg kom hjem sidst på eftermiddagen i går fra en dejlig juleferie i Hedager.
Jeg vil begynde med dagens billeder.

Donslund kl. 8,40



















Hjortetaktræ.





Det var så dagens billeder.
Vil nu vise billeder fra min juleferie.

Advarer..
Der er mange.

Har du ikke lyst til at kigge med, ja så er det nu du skal lukke af...

Torsdag før jul begyndte min juleferie. Birgitte kørte mig først på kirkegården i Brørup, hvor mine forældre og en bror ligger begravet. 
Bagefter kørte hun mig ud til Hedager, hvor Orla bor.

Tusind tak Birgitte.






Juleferien begyndt.
Langt de fleste billeder behøver ingen tekst.
Billederne " taler" for sig selv.





























































Hver dag omkr. kl. 10 sås store flokke flyve forbi.


































Jeg har været hjemme flere gange for at fyre og se om det hele var ok.
De 2 billeder her underneden neden viser en mus der har fundet vej til foderet i fuglenes foderhus i haven.






Jeg har også været forbi huset i Ansager 3 gange i ferien.







Rododendron i Ansager.
Se lige engang så mange knopper...


Jeg var med en tur til Varde.









Her er vi forbi Øse kirke/kirkegård.


















Juleaften holdt Orla og jeg alene.
Rigtig hyggelig.



Nytårsaften fejrede vi sammen med Orlas gode ven, Hans - En stille og hyggelig aften.




Orla og Hans.

Selvfølgelig skulle vi se 90 års fødselsdag.
























Dagen derefter sluttede ferien og jeg tog hjem sidst på eftermiddagen.


















Statsministerens nytårstale 
så og hørte jeg hjemme.









Slut på en rigtig god juleferie.
Den første jeg nogensinde har holdt.




















































































22 kommentarer:

  1. Ja så er du hjemme igen, men du har haft en god lang juleferie, mon ikke Orla har nydt din gode mad, dejligt med selskab for jer begge. Nu viser du en hund flere gange, det er sikkert Orlas, men jeg sidder og tænker, hvad med Akita? men mon ikke du havde den med.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Lisbeth.
      Takker for din hilsen.
      Akita har jeg måttet aflive. Synd den skulle være så meget alene. Den var gammel - 14 år - og opdagede ikke engang at Orla kom forbi en dag. Jeg var bange for, at den skulle falde død om i skoven, og at jeg ikke kunne finde den. Nej så bedre at den fik fred. Det har jeg det godt med. Nu ved jeg da hvor den er.
      Ja det er Orlas` hund.

      Slet
    2. God morgen Aase
      Ja 14 år er også en høj alder, jeg kan godt forstå, at du var bekymret, men det er en stor beslutning at tage, godt du er tilpas med det.

      Slet
    3. Hej Lisbeth.
      Ja jeg har det godt med det, men det tog nu også lang tid, før jeg endelig besluttede mig.
      Ha´ en god dag.

      Slet
    4. Det kan jeg godt forstå. Jeg var lige ved at finde ud af, hvor Hedeager ligger, det er vist langt væk fra dig? Er der langt til en skole i dit område, det er måske derfor, at det er svært at sælge, det er ellers en flot ejendom, du har.
      Også god dag til dig.

      Slet
    5. Hej Lisbeth.
      Hedager hører under Varde, og der er 19,4 km. her fra.
      Nej der er ikke langt til skole her fra kun ca. 5 km. Hejnsvig. Der er 4 km til byen Hovborg og omkr. 13 km til Grindsted og til Holsted, så jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan sælge.
      Jeg har reduceret prisen ret så meget.
      Kan ses under.
      Agriteam Brørup Ribe Landevej 109.
      Ha´ en god dag.

      Slet
    6. Hej Aase
      Så fik jeg geografien lidt på plads, jeg har googlet det, men det jeg kunne finde lå ved Greve på Sjælland, så det kunne det ikke være. Jeg har flere gange kigget på ejendommen, når du har haft den på fb, stuehuset er så flot, jeg forstår ikke, at du ikke kan sælge det, hvor er det ærgerligt.
      Jeg håber, at det snart kan lykkes for dig.
      Tak i lige måde.

      Slet
    7. Hej Lisbeth.
      Takker.
      Krydser fingre for, at det snart lykkes. Jeg er godt træt af at skulle tage her fra og til Ansager, men sådan er det jo lige nu. Ingen har jo lovet at det skulle være let, men det gør nu ikke noget hvis der snart sker noget.
      Hilsen Aase.

      Slet
  2. Om jag förstått det hela rätt så är den där fina lantgården Orlas? Välskötta djur och kämpeflott gård! Ser att du haft en fin nyårsafton. Hoppas hela nästa år blir lika fint och aktivt!
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila.
      Vil begynde med at ønske dig et godt år 2017.
      Takker for din hilsen.
      Ja gården er Orlas. En dejlig gård der ligger langt ude på landet.
      Ha´ en god dag.
      M.v.h. Aase.

      Slet
  3. Godt Nytår herfra også til jer begge.
    Jeg har også tænkt på din gamle hund, for den kan man ikke sådan lade være alene. Nu kom Lisbeth mig i forkøbet. Jeg er glad for din beslutning på hundens vegne, men det er svært.
    Dejligt at høre at du har nydt din første juleferie.
    Billederne fra stalden kan jeg både lugte og høre dyrenes hyggelige gumlen. Jeg elskede aftenfodring om vinteren som barn.
    Hav en god aften.
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Anne Marie.
      Tak også godt nytår til dig og din familie.
      Ja det tog også lang tid at tage beslutningen om at aflive Akita, men det var det bedste for hunden. Jeg havde også dårlig samvittighed hver gang jeg måtte tage hjemmefra. Jeg måtte jo passe min stand. Bedre blev det da heller ikke, da jeg måtte tage til huset i Ansager for at få styr på det der....
      Ja det er hyggeligt i stalden, når dyrene har fået deres foder. Det er efterhånden flere år siden her var dyr i stalden, så Jeg nyder det, når jeg besøger Orla.
      Tak også en god aften til dig.
      Hilsen Aase.

      Slet
  4. good topic thanks for post for sharing on website ..
    ก็อตซิลล่า 2015

    SvarSlet
  5. This blog aware me about different programs which can become very useful for our friends and kids. Few websites provide combined courses and few of the are separately for single subject. Glad to get this
    หนังเพลง

    SvarSlet
  6. I am Elina John , a self-professed security expert and has been making the people aware of the security threats. My passion is to write about Cyber security, cryptography, malware, social engineering, internet and new media.
    Visit my websites for more information :-
    webroot.com/safe
    webroot.com/safe
    webroot.com/safe
    webroot.com/safe
    mcafee.com/activate

    SvarSlet
  7. Me too, thanks for sharing this..
    For centuries, theologians have been explaining the unknowable in terms of the-not-worth-knowing.
    Soft Trending

    SvarSlet
  8. yway, in my language, there usually are not a lot good source like this.
    Ive to say, I dont know if its the clashing colors or the dangerous grammar, however this weblog is hideous! I mean, I dont need to sound like a know-it-all or something, but might you could have possibly put a little bit more effort into this subject. Its really attention-grabbing, however you dont signify it nicely in any respect, man. Anyway, in my language, there usually are not much good supply like this.
    Assets jshopbymark

    SvarSlet
  9. No BS and written well, thanks for the info
    When I click on your RSS feed it puts up a whole lot of unformatted html, is the problem on my end?
    Sarah Berger

    SvarSlet
  10. I think these must be useful to you.
    เว็บหวยออนไลน์
    Thank you for your interest.

    SvarSlet
  11. Hello everyone my name Ximena Jimena from Cuba i want to use this medium to inform the world on how i got cured from Herpes & diabetes at first when i had symptoms back in 2014 i went for test and it came out positive i lost hope of getting a better relationship or marriage, everything changed when i met Dr Itua i contacted explained everything to him and he said he has the cure so i decided to order it from him, so i actually did after 2 weeks i went for test and i was negative i'm forever grateful to him.he can also cure all diseases
    email: drituaherbalcenter@gmail.com www.drituaherbalcenter.com Dr Itua can also bring back your ex lover and make him or she love more than ever.

    SvarSlet