tirsdag den 26. november 2013

Engel foræret.

I dag vil jeg begynde med et par billeder af en lille smuk engel, som jeg blev foræret af en af kræmmerne i søndags. Den er jeg rigtig glad for. 




Her på gul baggrund.



I dag til morgen var det godt nok meget koldt. Væggeuret ringede kl 6. Jeg havde nu mest lyst til at krybe under dynen igen, men det gik ikke. Vi skulle jo ha´ morgen kaffe før Erhardt blev hentet kl. 6,45, så det var bare med at komme ud af dynerne.

I dag har jeg med omkring en times tids mellem rum  taget billeder af solopgangen og ligeledes af hvodan temperaturen svingede.


















Kl. 10,16.


Kl. 10,17.


Kl. 10,18.
En flyvemaskine kom forbi.





Kl. 10,19.





Kl. 10,20.
Mon ikke i kan skimte nogle små af havens fugle i træerne.


Lidt tættere på.


Kl. 10,21.


Kl. 10,22.  Skygge billede.


Kl. 10,23.


Kl. 10,25.


Kl. 10,29 På vej ned for at fodre dyrene.


Kl. 10,31.


Kl. 10,32.





Kl. 10,36. På vej ind igen.


Kl. 10,39.  Hønsene har lige fået vand.


Kl. 10,40 Et hurtigt kig ned over baghaven.


Duer ved søen.

Kl. 10,41.


Kl. 10,42.


Kl. 11,23.
Kl. 12 forsvandt solen igen.







    Til sidst et par blomster billeder.

Stinkende nyserod.


Sct. Hans Urt.


Rimfrost billede af rosen knop.


I dag har jeg bare gået og fået det allersidste på plads efter julemarkedet.
Næsten en slapper dag.

Håber i har haft en god dag.









































10 kommentarer:

  1. En vaskeægte slapperdag tror jeg faktisk ikke du er i stand til at levere. Fin engel, den bliver fin på juletræet. Så lav en temperatur tror jeg nu ikke, at vi havde, selvom det har været den laveste hidtil.

    SvarSlet
  2. Ja det var da noget langt nede temperaturen var kommet. Sjovt med tidspunkter på dine fine billeder. Her hos os forsvandt solen også til middag, vi bor da ellers langt fra hinanden.
    Din engel er rigtig fin, den kan jeg godt forstå, at du er glad for.

    SvarSlet
  3. dejligt at gå og få det sidste på plads når man går sådan i markedsjul...alt godt til dig og håber du oplever noget helt specielt ved det. Opfindsom må jeg sige ang. den engel.....er det crepepapir ? skønne drømmebilleder du satte på..hilsen fra Grethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Grethe.
      Tak for din hilsen.
      Ja englen er lavet af crepepapir. Jeg tror hun havde dem i tre størrelser. Går du tilbage til d. 25, så kan du hvis se det der.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  4. Marie har nok ret med hensyn til slapperen!
    Det er sød engel du har fået. Sådan en har jeg aldrig set før. Den bliver flot på juletræet.
    Dejlige billeder med solskin og rimfrost.
    Vi havde solen hele dagen.

    SvarSlet
  5. Søte engel :-) Og flotte bilder fra morgenen.

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder med solskin og rimfrost og en smuk-smuk engel, men kan du virk lig på fodre og vande dyr på under 10 min. Så må du godt få en plads på vores gård, vi bor dog på Sjælland.
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anonym.
      Tak for din hilsen og tak for tilbuddet, men jeg takker nej.
      Ja jeg kan godt nå at fodre og vande de få dyr vi har på omkr. 10 minutter, hvis jeg skynder mig. Jeg skal bare lukke op for vandhanen( vand til lamaerne og hønsene i indhegningen. Mandag og torsdag tager det lidt længere tid, for da skal truget hos lamaerne fyldes op med korn) Ved vandhanen er der et kar hvor jeg fylder vand i vandkanden til duerne og hønsene. Kun få meter til dueslaget/hønsehuset. Hælde vand i drikkekarrene og smide et par spande korn ind begge steder. Det tager jo ingen tid. Lukker igen for vandhanen på vej ind. Det er alt.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  7. Tak for din søde kommentar på min blog.
    Du har selv vældig gang i en massen, dejligt.

    SvarSlet
  8. What a pretty angel, a lovely gift! Your critters and frosty images are wonderful. Have a happy week!

    SvarSlet