mandag den 4. marts 2013

ÅH sikken skøn morgen.

ÅH sikken skøn morgen. Rimfrost og næsten blå himmel.
Jeg måtte ha´ billeder af denne smukke morgen og det før jeg fodrede, for når solen først er kommet rigtig igennem, så forsvinder rimfrosten hurtigt fra træer, buske og planter.
Her kommer en hel række morgen billeder.




















































Fuglene kvidder løs fra morgenstunden.


To af vore fem ørne. 
De er da flotte op mod en næsten blå himmel.










Det varer nok ikke læge før mine erantis åbner blomsterne.


Vintergækken her er sprunget ud.


Nærbillede.


En solsort kom forbi.


Solnedgangs billeder.

De visner græs svajer lystigt i vinden.
Smukt ser det ud her ved solnedgang.


De sidste solstråler rammer isen i søen.







Håber i har nydt det fine vejr.

I dag  har jeg gjort ren i gangen i hønsehuset og fået muget ud i de tre ræve bure. De bliver ind imellem brugt til at ha` 2 høner og 1 hane i , hvis der er nogen der vil se dem på nær hold.
Jeg har også båret træpiller ind, så vi har inde til 8- 10 dage.
I eftermiddag fik vi besøg af uventede gæster. Rigtig hyggeligt.
Inden jeg fik set mig om, var dagen gået.



























8 kommentarer:

  1. Du har været flittig både med kamera og med at muge ud med mere.Så var det heldige at I fik gæste ,for så fik du nok en kaffe-pause.
    Knus Leila

    SvarSlet
  2. Det er fine billeder, du har fået i dag. Rimfrosten er smuk, men nu må det godt snart forsvinde. Til morgen kan vi få samme slags billeder. Godt du ikke har klippet stauderne ned :) de er flotte med rimfrost.

    SvarSlet
  3. jeg kunne nu godt undvære rimfrosten, selvom den lægger op til fine billeder.

    SvarSlet
  4. Jeg er meget imponeret over din have. Den er jo kæmpestor.
    Passer du selv det hele ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.
      Tak for din hilsen.
      Min mand og jeg har haft haven delt op i 2. Han har tidligere passet bedene, hvor de fleste stedsegrønne står, men sidste år kunne han kun slå græs, så jeg ordnede det jeg kunne, med det resultat at 3 staudebede groede efter.
      I år håber jeg på, at han stadig kan slå græs, men nu ser vi. Han har lige fået en rollator og en kørestol.
      Hvis ikke jeg kan komme igennem det hele,så må vi købe os til noget hjælp. Vi har en lille tdr.
      Haven er også åben for alle der har lyst til at kigge forbi. Man må tage kaffe med og nyde det i haven... GRATIS ADGANG.
      Måske får de så lyst til at kigge ind i forretningen, hvorfra vi forsøger at sælge havefigurer m. m.
      Jeg håber på, at der kommer en del besøgende, så jeg kan få en god havesnak og måske nogle gode råd.
      Ha´ en dejlig dag. dag.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  5. Ja når det er så smukt derude, så gør det ikke noget, at det er en smule koldt :o)

    SvarSlet
  6. Kære Åse.
    Det er dejligt med solskin og fuglesang, selvom vi stadig har nattefrost. Men foråret er helt tydeligt ved at være på vej.
    Håber du får en dejlig dag.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
  7. Tusind tak for jeres søde kommentar.

    Velkommen tilny medlemmer. Det glæder mig.
    Hilsen Aase Marie.

    SvarSlet