søndag den 8. januar 2012

Det kribler i fingrene.

Jeg fik lyst til at gå i haven og måske ordne et eller andet. Det kribler bare i fingrene efter at komme i gang, men da jeg kom der ud, så fristede det alligevel ikke. Jeg synes det endnu er for våd og for kold. Så jeg nøjedes med at tage nogle billeder og så ellers ind i den varme stue igen.

Stauderne er på vej.





Her de lyseblå Asters.



Fingerbøl. Degitalis.


Et kig op på mit bytte / udsalgsstykke..  UHA  der er meget arbejde med at få det klar, når den tid kommer.

Bytte / Udsalgsstykke.


Videre rundt i haven. Stenbræk er endnu grønne.


Stenbræk.


Jeg har mange gange forsøgt på at tage billeder af havens fugle. Her er det tætteste jeg endnu har været på at få et billede.








Hønsene er nu meget lettere at tage billeder af.




Videre... videre.. Snehvide og de syv små dværge er nu blevet noget grønne siden sommer.




Stjernemagnoliaens knopper er store og fine.


Stjernemagnolia.



Palmelilje.


Her min "Spiralblomst"..  Jeg har engang fået plantens rigtige navn, men jeg har glemt den ???


"Spiralblomst" ..????


Ingen fugle så længe jeg kiggede...



Noget helt andet med Elefanten. Den bliver da stående...




Jeg kiggede lige på barometret før jeg gik ind. Her er hvad det viste.






10 kommentarer:

  1. Hmmm det hedder sig ellers jeg bor så langt "sydpå" at vi har mildere vejr, men jeg bor åbenbart ikke så godt som jer. Her er der næsten ikke noget på vej.

    Lidt forkølet juleroser og enkelte krokus og det er det. Jeg må ud og kigge og ned på knæ, måske der er noget alligevel.

    Dejlige billeder. Og igen, den der elefant er altså skøn.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  2. Hej :0)

    Ja når nu du var så rar at lægge en besked om du havde besøgt mig så sku jeg da også lige se hvem du var!
    Du har rigtig mange dejlige billeder!

    Din græs hedder Juncus ef. 'Spiralis'

    SvarSlet
  3. Det er nogle fine billeder af havens fugle - det var et nyt indslag.
    Din stjernemagnolie er vel nok kommet langt!!

    SvarSlet
  4. Fine billeder også af duerne og de mange stauder på vej. Koldt og fugtigt er det, så det er rarest at holde sig indendøre.

    SvarSlet
  5. Helt enig- det kribler i fingrene.
    Bare vi nu ikke skal have alt for megen frost og sne inden forår. Dejlige billeder af fugle og planter.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  6. Jeg tror det kribler i de flestes fingre lige nu, og det er næsten ikke til at holde ud :o)
    Dejlige billeder du har taget...

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  7. Det er vist lidt for koldt til have arbejde, her var var jorden hvid i morges da vi stod op.
    Dejlige billeder fra haven.

    SvarSlet
  8. Hej. Det var dejlige billeder, lige hvad jeg trængte til efter at have været på arbejde hele dagen og cyklet hjem i regnvejr og mørke! Tak for det.

    SvarSlet
  9. Sikke dejlige billeder, også af fuglene :-)
    Jeg synes også der er for koldt og vådt derude lige nu. Så vi må bare nyde at vi ikke behøver at gå derud med mindre at det kribler alt for meget i fingrene :-)

    SvarSlet
  10. Tak for alle jeres søde kommentar.

    Velkommen til ny medlem som fast læser. Det glæder mig.

    SvarSlet