torsdag den 29. september 2011

Ekstra jord kommet på.

I dag har vi haft solskin, ingen vind og 22 graders varme så man skulle tro, at det var sommer og ikke efterår.
 Jeg har været i haven hele dagen. Der er nu kantet og luget rundt ved alle træerne i græsplænen. Da jeg var omgangen rundt, gik jeg i gang med at køre ekstra jord til alle træer. Jeg ved ikke hvor mange læs jord det blev til, men det var rigtig mange. Det tog også hele dagen, men nu er DET så gjort.








Jeg fik også lige ordnet rundt ved træroden.


Trærod.


Vi har en jordstak hel nede bag ved haven, som jeg kan tage af. Der er godt nok frøukudt i jorden, men det vil der jo også være i en kompostbunke. Vi købte jorden sidste år, så det er jo noget nemmere end selv at lave kompost jord. Vi har jo plads til at have det liggende.


Jordstak.


Til venstre i billedet, oven på stakken har en Kongelys fundet vej. Den er smuk, men den breder sig ved frø.


Kongelys.


Husker i hvordan min Kogle palme så ud, da den blev sat ud i haven... Jeg troede at den var gået ud. Men det er den heldigvis ikke.


Kogle palme da den dom ud i haven.




Kogle palme som den ser ud i dag.

'
Jeg har jo købt en Yucca Palme her i sommer. Det ser ud til, at den gror godt. Den skulle kunne tåle at være udenfor i vinter, men jeg tager den nu ind ligesom Kogle palmen og et par Hørpalmer, som vi også har i haven.


Yucca Palme.



Hørpalme.


Kronhjortene nyder at tage et dagligt mudderbad. Her er "Helga" i bad.


"Helga" i gang med sit daglige bad.



Endnu et billede af "Helga".


Kronhjorten "Nicolaj" kigger på et stykke der fra.


" Nicolaj"  kigger på.


Spidshjorten "Erik"  gik og græssede men opdagede, at jeg var der med kameraet.



Spidshjorten " Erik".


I dag har himlen bare været blå, det viser det næste billede.


2 duer på hønsehustaget (himlen er blå).


I dag vil jeg lige vise et billede af min opstammede Fuchsia. Den har fået rigtig mange blomster igen.


Fuchsia.



Blomst Fuchsia, nærbillede.


Mange af mine gule blomster er ved at være væk. Der er dog en Solbrud der endnu har blomst.


Solbrud.


Her et billede af en smuk Floks.


Floks.


Til slut... HJÆLP.
Jeg har et problem. Jeg kan ikke skrive kommentar til nogen.
Er der andre der har det samme problem???




 



















7 kommentarer:

  1. Hvor stor er jeres have? Der er jo kæmpe meget græs (siger hun med lidt misundelig stemme :)

    Husker jeg ret, når jeg mener du har Engletrompet - jeg må lige ind og lure, hvad du gør med dem over vinteren. Vi har nemlig fået en her i efteråret.

    Mht kommentering. Jeg ved nogle har problemer, hvis det er flueben i "Forbliv logget ind" (hedder noget i den retning). Hvis det fjernes, så vupti. Måske det kunne være derfor?

    SvarSlet
  2. Har også problemer i disse dage. Prøv at log af, for derefter at logge ind. Problemet opstår igen, men så må du igen logge af og på.

    SvarSlet
  3. Det har bare været en dejlig dag. Jeg skal love for din palme har rettet sig, nu er den flot.
    Jeg har ingen problemer med at kommentere, men har hørt andre har haft det.

    SvarSlet
  4. Everything is beautiful. I can just imagine how lovely it will be when the trees are larger. I had a comment from you a couple days ago so this must be something new.
    Cher Sunray Gardens

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentar.

    CuginaK. Vor have er på små 5000 m2. Vi har Engletrompeter. De kommer ind til vinter. De skal stå frostfri.

    Vivik.. Tak for dit råd.. Jeg har forsøgt og forsøgt igen, men lige meget har det hjulpet. Jeg håber på, at de vil rette sig med tiden.

    SvarSlet