lørdag den 3. september 2011

Aftentur i haven.

I går var vi på markedet i Brørup. I har har vi været i Grindsted til høstmarked. Det var rigtig hyggelig. Jeg har derfor ikke fået lavet det mindste i haven i de sidste 2 dage.
Jeg tog kameraet og gik lige en aftentur rundt i haven. Her er nogle af de billeder, som jeg tog.






































































Det var så lidt fra haven.

Jeg skrev i går at der nok skulle være et par planter til høstmarkedet, som jeg bare "måtte eje". Det var der. Jeg fandt hele 2 stk. En Jakobsstige, der skulle få brune blomster. Sælgeren vidste ikke, hvad den hed.


Jakobsstige ( får brune blomster) ???


Jeg er jo vild med græsser, og jeg fandt en, som jeg ikke har. Ved ikke hvad den hedder, men den har gul stribe på bladet.


Smuk græs


8 kommentarer:

  1. Thanks for visiting my blog. Your garden is wonderful!

    SvarSlet
  2. Det lyder spændende med en Jakobsstige med brune blomster, den må vi se, når den blomstrer.
    Din klokkeranke står vel nok flot, det er åbenbart godt at lade den gro op af rionet.

    SvarSlet
  3. Det er vel nok en flot have og spændende planter. En jakobsstige med brune blomster - den vil jeg også gerne se i blomst.
    Din have virker meget stor. Hvor mange kvadratmeter er den på? Den er meget velplejet og smuk! Vil melde mig som fast læser af din blog.

    SvarSlet
  4. Vilken vacker trädgård!
    Så roligt med höns och kunna plocka ägg.
    Bruna blommor på Jakobs stege har jag aldrig hört talas om. Men däremot tycker jag plantan liknar Polemonium pauciflorum. Spännande med gräs.
    Önskar dig en trevlig avslutning på helgen!

    SvarSlet
  5. Tak for jeres venlige kommentar.

    Damen jeg købte planten af, sagde at det var en Jakobsstige, der fik brune blomster, og at den ville brede sig ved at smide frø ligesom den med hvide og den med blå blomster. De 2 havde hun ikke.
    Hun lovede at sende mig den udenlandske navn på planten. Det håber jeg da, at hun så gør.
    Jeg skal nok indsætte et billede, når den kommer med blomst.
    Helens trädgård. Spændt på om du har ret...
    Birgitte. Vores have er rimelig stor. Den er på små 5000 m2.
    Velkommen til ny medlemmer som fast læser. Det glæder mig.

    SvarSlet
  6. Heisann!
    Så nydelig have. Det må ta tid å stelle den!
    Og så mange spennende vekster.
    Ha en flott uke ;:OD)

    SvarSlet
  7. Vilt og vakkert.
    Tak for din venlige kommentar.

    SvarSlet
  8. Vilken vacker trädgård!!! Och att kunna ha höns är ju helt fantastiskt!! De skapar en sådan trevnad!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet