Vi har Springbalsamin flere steder i haven. Jeg kan godt li` den. Den kan let blive 1½ - 2 m høj. Vi kan kun have Springbalsaminer, fordi vi ikke har nogen naboer i nærheden. De smider utallige af frø, men de overskydende planter er lette at fjerne. Lige nu er planterne, som vi har foran fyrrummet, ved at komme med blomst. De andre steder er de ikke så langt fremme endnu.
Springbalsamin.
Springbalsaminens blomst et smuk. Når planten ikke er våd og man tar en enkelt blomst så "springer" den, deraf nok navnet.
Blomst fra Springbalsamin.
Jeg har været i haven i eftermiddag fra kl. 15. - kl. 17,30 for at luge og kultivere en del. Jorden er dog endnu meget våd. Jeg skal love for, at ukrudtet har haft kronede dage med al den regn vi har fået, så der er nok at tage fat på.
Der er kommet blomst i endnu et par planter.
Lærkespore.
Lavendel.( Lyserød).
Astilbe.
Acantus.
Perlekurv.
Det år jeg fyldte 60 år blev jeg foræret en rigtig smuk Rose af min nabokone. Rosen er kommet med blomst hvert år siden og den har en virkelig skøn farve.
Rose.











