onsdag den 23. september 2015

Dag med både regn og solskin...

Vi har fået en del regn sidste nat og i de første formiddagstimer -  og igen til aften. Sidst på formiddagen og i eftermiddagen har solen været igennem. Dejlig mild vejr.

Jeg har kun nået at få taget ganske få billeder til morgen, da det er min fødselsdag. Der var noget jeg bare måtte ha´ styr på fra morgenstunden. Ikke fordi jeg regnede med besøgende, men man vidste jo aldrig. 
Jeg blev glædelig overrasket. Har haft besøgende stort set hele dagen og aftenen med, men det kan jeg fortælle lidt om i morgen.

Morgenbilleder.



 - Tekst: Djorn Juni

Solskinsvejr i september
vækker et væld af glade minder.
Sommerdagenes melodi
er nu helt forbi.
Solskinsvejr i september
nu er byen blevet stille
tiden går nu sin vante gang
og dagen er alt for lang.
De første blade falder,
en sommertid svandt hen.
Hør efteråret kalder
og håbet gror igen.

Solskinsvejr i september
gyldne glimt af glade dage.
Snart bli'r de triste og hverdagsgrå
og livet går lidt i stå.
Solskinsvejr i september,
ude et sted bag horisonten
tikker vinterens lille ur,
og regnskyer står på lur.
De første blade ...

Solskinsvejr i september,
en hilsen fra den korte sommer.
Tiden er som en tankestreg
efter en munter leg.
Solskinsvejr i september
gyldne glimt af glade dage.
Snart bli'r de triste og hverdagsgrå
og livet går lidt i stå.
De første blade ...


Der er kommet regn
i nattens løb.


Billeder af mine 3 duer som jeg nyder synet af.
Her nyder DE hvis udsigten...










Dagens blomst.
Gammeldags knoldbegonie.




God aften.








3 kommentarer:

  1. Hei!
    Gratulerer med dagen. Det var et vemodig dikt. Håper vinteren blir en snill vinter.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlet
  2. God aften.
    Takker for din hilsen.
    Tak håber også du må ha´ det godt.
    M.v.h. Aase.

    SvarSlet
  3. Tillykke med fødselsdagen :-) jeg er altid imponeret over hvordan du pukler på, du er en stærk dame!

    SvarSlet