tirsdag den 29. januar 2013

Nu tør det....


Tøvejr.

Tekst af Chr. Richardt. 1861.

Hør, hør hvor det tør;
Det hagler og pibler,
det krabler og kribler
fra tegl og tag,
vi har solskin i dag.
Alle små roser bag rude
drømme vintren er ude,
drømme, drømme vintren er ude.

Gå, gå nu på tå!
Det siver og sjasker,
man tripper og trasker
fra sten til sten:
Herregud, sikke ben!
Alle små skomagerdrenge
drømme om drikkepenge,
drømme, drømme om drikkepenge. 

Nu er det meste af sneen ved at være væk. Det kribler i fingrene efter at komme ud og rode i jorden.

























Et par græs der er hel fri af sne.


Ikke megen sne tilbage
 når man kigger ud over hønsegården og haven.


Duerne- et par høns- er i gang med at æde kornet,
som jeg har givet dem.


Her er det hønsene der går efter kornet.


Hønsene har nu vovet sig ud i indhegningen.
De har ellers indtil nu holdt sig tæt på huset.


Dejlig sneen er ved at være væk, så de grønne planter kommer til syne.

Her er det en bregne der næsten er fri for sne.


Her lyngfloks og i baggrunden en palmelilje.


Her endnu 1 græs.


Mine husløg i træstubben
 som jeg er så glad for.


Nu til noget helt andet. For et stykke tid siden købte Erhardt denne købmands disk til mig på markedet i Tørring. Den kan rumme rigtig mange af mine ting.
Vi har nu fået den ind i køkkenet, hvor den stadig står på en rullevogn.
Jeg regner med at få gjort plads  til den i mit rode rum i morgen.

Købmands disk.

Kl. 14 kom solen igennem og selvfølgelig tog jeg er solskins billede. Det vil jeg takke af med i dag.

Solskin kl. 14. 


Håber i alle må ha´ en god aften.



























10 kommentarer:

  1. Vi havde også lidt sol i dag - en perfekt dag til trækløvning ifølge Søren.Jeg synes nu stadigvæk, det er temmelig koldt.

    SvarSlet
  2. Skønt digt du indleder med som rammer årstiden så godt. Det er dejligt at se haven og bedene igen uden den megen sne. Man forstår godt hønsene har lunet sig ved huset og først nu har lyst til at inspicere haven. Hvor er husløgene fine i træstubben og en rigtig god ide som jeg godt kunne finde på at kopiere.
    Rigtig god aften,
    Kh Rose

    SvarSlet
  3. Det var et dejligt digt, du havde til os i dag. Det kendte jeg ikke!
    Der er ikke meget sne tilbage, men jeg ville nu klappe - i dit tilfælde - lamaen, før jeg ville gå i gang med for mange forårssysler i haven. For vinteren er ikke forbi endnu.
    Jeg synes også vældig godt om dine husløg på træstubben.

    SvarSlet
  4. Det emmer af forår, man kan tydeligt mærke det og det viser dine billeder også. Nu varer det ikke så længe så er det hele frodigt og grønt.

    varmt smil fra Linda

    SvarSlet
  5. Dejligt at sneen også er ved at være væk hos jer ;o). Hvor er træstubben fin med mos og husløg ;o)

    SvarSlet
  6. Dejlig vi er ved at være sne fri igen og det er i også kan jeg se, det må også gøre jeres arbejde nemmere med dyrene, når det ikke fryser mere.

    SvarSlet
  7. Hej Åse.Kan godt se at du stadig har en del sne hos dig.Vi har haft regn det meste af dagen,så sneen er helt væk her.Men der er godt vådt allevegne.Så det varer nok et stykke tid endnu før vi kan komme igang i vores haver.Men dejlige billeder du viser af alle dine dejlige dyr.God aften Jette

    SvarSlet
  8. Hej. Det var nogle gode billeder og jeg synes, det ser ud til, at du har taget dem fra nogle nye vinkler. Elefanten plejer i hvert fald at vende snablen den anden vej, så det var fint at se den "omvendt"
    Jeg håber de milde temperaturer holder lidt endnu, men de har vistnok lovet frost i weekenden.

    SvarSlet
  9. ja jeg skal love for ,det er tø og regn ,dog har. vi haft et par ☀ solstråler her,,,smukt med husløg på træstubben ,jeg hr. også forsøgt engang ,men heldet
    var ikke med mig .....

    SvarSlet
  10. Tusind tak for jeres søde kommentar.
    Ha´en dejlig aften.
    Hilsen Aase Marie.

    SvarSlet