tirsdag den 30. oktober 2012

Morgenstemning i haven.

I går regn og rusk. I dag det fineste efterårsvejr man kan tænke sig. Det havde godt nok frosset sidste nat, men så snart solen var stået op og jeg havde fået min morgen kaffe gik jeg ud i haven.
I medens kaffen løb ned måtte jeg lige ud og tage billeder af morgenstemningen i haven.
Her er hvad jeg så.



















Spejling.


Også her.


Selvfølgelig var Akita med.























































----------------------------------------------------------

I dag har jeg fået et hjørnebed ved drivhuset og ind mod hønsegården ordnet. Der er blevet klippet ned, gravet rigtig mange store brændnælder op og kørt flere læs jord på, så nu er dette bed endelig vinterklar.

Før.


Efter.


Ses her fra den anden side.

Over middag hyggede duerne sig ved søen.






Solhattens visne blomster blev klippet ned.



Fliserne ved siddepladsen ud mod vejen blev luget for sidste gang i år. Først måtte alle de mange blade fejes af og køres væk.

Før.


Efter.


Kl. 16. solens sidste stråler rammer drivhusets tag.



Kl. 17.

Solnedgang.
Jeg kom lige sent nok ud, så det blev KUN til dette.

Det var så den dag. Håber vi ses i morgen igen.
For håbentlig til endnu en fin dag.



19 kommentarer:

  1. Tak for kigget. Jeg holder især af dine før-og-efter-billeder. Det er altid sjovt at se hvordan tingene forandrer sig.

    SvarSlet
  2. Så mange smukke billeder...her så vi også solen idag men det er koldt.
    Det er vel nok et kæmpe arbejde du lægger i din store have..den er så flot..:-)

    Fortsat god uge fra Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hej. Sikke mange smukke frostbilleder. De var rigtig gode og meget klare. Man fornemmer helt det kolde vejr i morges. Tusind tak for kigget.

    SvarSlet
  4. Flotte bilder av høstsol i hagen :) Alt vel!

    SvarSlet
  5. Flotte efterårsfarver med rimfrost på :o)
    Man kan da se på dine før og efterbilleder at der sker en forandring - det ser godt ud :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  6. Jeg er også vild med dine rimfrostbilleder. Skal da lige love for, at man tydeligt kan se forskel på før og efter billederne!

    SvarSlet
  7. Det var godt nok en smuk morgen i dag, og her genopfrisket med dine dejlige billeder. Tak for kigget :)

    SvarSlet
  8. Godaften Åse.Smukke frost billeder fra din have.Det har bare været en dejlig og vindstille dag.Hilsen Jette

    SvarSlet
  9. Heia , takk førr alle de koselige ord du legger igjen hos mæ.

    Så fint du har det hos dæ, kjempefine bilder.

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlet
  10. Så fint det är med frosten ändå!
    Härliga solbilder från din fina have!
    Tack för tipset om din dotters blogg, många fina saker som hon tillverkar och det var ju passande att det var notpapper ;)
    Kram Allis

    SvarSlet
  11. Så smukke og fine billeder idag ;O). Hvor har du altså også fortjent, sådan en smuk dag med masser af sol, oven på al den regn i har fået ;O)

    SvarSlet
  12. Nydelige høst/frostbilder :) Takk for titten.
    Ønsker deg en riktig fin onsdag.

    SvarSlet
  13. Fine billeder uden regn i dag. Tænkte godt nok på dig i går, om det mon også regnede hos jer i går, men det gjorde det heldigvis ikke, så du har nået en hel masse.

    SvarSlet
  14. Smukke billeder med sol og frost, på og din gunnera vil også puttes kan jeg se :O) klipper du altid stauder ned her i efteråret, så kan jeg godt forstå du har travlt.. Men håber du nød den skønne dag , for den i dag ligner mandag lidt for meget, dog endnu uden regn.
    Mange hilsner fra Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Helle.
      Tak for din hilsen.
      Ja jeg plejer altid at klippe stauderne ned her i efteråret, men i år når jeg nok ikke igennem det hele, for jeg har også haft den del af haven, som Erhardt ellers plejer at klare, men han har ikke kunnet lave meget andet end klippe græs i sommer. Jeg håber han får det bedre, så han kan hjælpe i haven næste år.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  15. Du har en meget smuk efterår. En lidt trist. En Akita er ikke ked af det, efter min mening!

    SvarSlet
  16. Tusind tak til alle for jeres søde kommentarer.
    Det glæder mig, at i bruger tid på at sende en hilsen.
    Ha´ en god aften

    SvarSlet