onsdag den 25. juli 2012

Opdatering over de sidste mange dage.


SÅ ER JEG MED IGEN.


I dag kom IT manden kort tid efter, at vi var stået op. Han satte et nyt kortlæser i og fik løst problemet. Nu håber jeg så det gåt lang tid før der igen er bøvl med PC.
 Selv om jeg ikke har kunnet indsætte billeder, så har jeg alligevel taget mange billeder, og de kommer her.

NU ER I ADVARET.

D. 19. 7.

Vi havde den dag været på markedet i Vorbasse og havde købt ristede pølser med det hele. Nem aftensmad.
Da vi kom hjem fik vi en portion jordbær af egen avl med fløde til.

Hvis i kigger efter, så er der nu sat dato på mine billeder. Det har Hans Jørgen gjort for mig.
Han er bare go` til alt sådan noget.






Uglen her købte vi på markledet.

D. 20. 7.

Fredag og som sædvanlig til marked i Brørup.
Jeg købte en ny plante til haven.. En hvis lupin. Det har nu vist sig, at den slet ikke ER hvis med lyserød..  ØV.


Hver fredag efter markedet kører vi altid til ABC i Holsted for at købe en uges madration. Der faldt jeg over en hvis pelargonia. Det har jeg ikke kunnet finde i Brørup.

Hvid pelargonia.


Akita er altid lige i nærheden af mig, når jeg er udenfor.


Akita.


Smuk lyserød valmue ved aøen.








Spejling


Er han ikke flot...


Spejling.


Snehvide og de 7 små dværge.


Kæmpe knopurt ved søen.


Blomsterbilleder.

Floks.


Floks.


Lille rød rose.


Kyllinger der skal ind til kronhjortene når de er så store,
at de ikke kan løbe igennem hegnet.


Bilen er pakket til marked i Sdr. Omme.


Billeder af aften himlen.









D. 21. 7.

Et par billeder taget lige før vi kører mod Sdr. Omme.










Se her. En kræmmer købte et par pingviner.
Satte dem til pynt her, indtil han skulle hjem.

Jeg faldt over nedenstående plante.
 Manden jeg købte planten vidste ikke hvad den hedder. Er der nogen af jer plantekyndige som kender planten ???


???

D. 22. 7.

Erhardt købte disse planter på markedet i Brørup. Vi må se om vi kan sælge dem. Hvis ikke så har vi da ret så mange ens.



Morgenbilleder.







Smuk kløver mark.


Et kig ned mod landevejen.


Hvad man ser,
 når man kommer fra landevejen og op til ejendommen.


Et kig på løven der vejer 450 kg.


På vej ned mod naboen.


Et par duer på bilens tag.

D. 23. 7.

Dagen hvor jeg fik ordnet staudebedet ved søen og bedet
ned til drivhuset.







Endelig fik jeg de små akelejer plantet.
Det er lang, lang tid siden jeg købte dem.








En pelargonia blev plantet i hønen.


Stativet her blev også plantet til med sommerblomster
og en alm. kaprifolie. Håber den vil gro der.


Spejling.














Hvid klematis har ¨ået en enkelt blomst.


I går aftes var vi på besøg hos Doris & Frank. Himlen var bare så smuk da vi kom hjem, så jeg måtte lige have taget nogle billeder.








Spejling.


Spejling.





Spejling.


Det må hvis være nok for i dag. Jeg gemmer resten

Slutter af med endnu et billede af uglen.

Ugle ved aften.

Tak til alle i der fulgte med hele vejen.

Ha` en dejlig aften.












11 kommentarer:

  1. Ååå så mange fine bilder , så bra at PC`n er ok igjen.
    En blir litt satt ut når en ikke kommer på nett i disse dager.

    De rosa vannlilje bildene dine er nydelige.

    Ha en fin kveld , Maritklem.

    SvarSlet
  2. Skøn opdatering, dejligt at du atter kan lægge billeder ind ;o)

    SvarSlet
  3. Haj Åse.dejligt at du nu kan lægge billeder ind igen.
    Mange dejlige billeder fra din have.har selv lige lagt billeder ind af alt det mørke i haven.Skønt med det gode vejr.Godaften Jette

    SvarSlet
  4. Det var mange fine bilder du har tatt i løpet av alle disse dagene. Godt at IT mannen kom til slutt. Takk for titten! Ha en fin aften.

    SvarSlet
  5. Ja, sikke en masse fine billeder, du der havde fået samlet sammen. Hvor er den fantastisk den lille nøkkerose. Jeg går sådan og drømmer om vand og masser af nøkkeroser i min have :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  6. Great series of images, especially the water lily!

    SvarSlet
  7. Ja det blev en ordenlig omgang billeder.
    Dine spejlinger i vandet er smukke.

    SvarSlet
  8. Så er du med igen, det var godt. Fine billeder af det hele, men især solnedgangen og spejlingerne. Hanen er også fin.
    Din nye plante tror jeg er en mjødurt. Det ligner den.

    SvarSlet
  9. Skønt der igen er dejlige indtryk fra din have igen!
    Din sø er et rigtigt trækplaster både for dyrene og mig - du viser så mange gode. Det må være så dejligt at ha i sin have.
    Sommerhilsner
    Rose

    SvarSlet
  10. sikke mange dejlige billeder, godt du er med
    igen, er altid solgt når der er billeder af Akita,
    Og den sorte hane , hvor er han en flot fyr,,,, ,,,

    SvarSlet
  11. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer.

    Ha` en dejlig aften.

    SvarSlet