søndag den 16. juni 2013

Igennem baghaven endnu engang ud til autocampist holdepladsen.


Enkelt morgenbillede.



Vi HAR nu fundet en køber til hesten. Den får det godt der hvor den kommer hen. Den bliver hentet når Erhardt får det bedre.



Igen en dags arbejde i haven.
Jeg har læst et eller andet sted, at skal man holde ukrudtet væk, så skal man igennem haven hver 14 de dag. Jeg er lige kommet igennem det sidste af baghaven endnu engang ud mod autocampistholdepladsen. Jeg vil forsøge at holde det fri for ukrudt så godt det nu kan lade sig gøre, og så prøve på lidt efter lidt at komme igennem noget af alt det andet der er groet efter. 
Her kommer billeder af det jeg manglede for at være igennem hele baghaven til den side.

Foran drivhuset.


Sidste år købte jeg lupinen her.
Den skulle være hvid, men det er den bestemt ikke.
Den bliver lyserød. Så jeg må søge videre efter den hvide.
Jeg vil også gerne ha´ en hel gul lupin.


Stykket langs med indhegningen til lamaerne
blev også ordnet. 
Godt Vivi tog det første gang. Da så det næsten håbløst ud.


Til sidst hjørnebedet med de hvide og røde forglemmigej.
Så var jeg igennem det hele.


Jeg har længe kigget efter ukrudtet ved den ene siddeplads, men det er kun blevet ved kigget. I dag skulle det så være.
Jeg fik da bugt med det meste, så det nu ser rimeligt ud igen.
Bare jeg nu kan følge med til at holde det.

Før.


Efter.


Jeg slår hvis alle rekorder. Se bare hvor meget ukrudt der har været ved denne lille siddeplads.



Vi plejer at ha´ ret så mange figurer i haven, men jeg har endnu ikke fået nær alle ud. Jeg synes ukrudtet først skal fjernes. I dag kom der så en figur ud ved siddepladsen. 
Jeg har arvet den og mange flere efter far.
Mor ville ikke ha´ dem stående og
 ingen af mine andre søskende ville ha` dem.  De skulle bare ha´ været smidt væk.
Måske er jeg lidt skør, men det gør ikke ondt.
Jeg er glad for figurerne. 




Se engang.
 Rødtjørnen er smuk lige nu.


Nærbillede.


Spejling.

Duer ved søen for at drikke vand.





  
Jeg takker af i dag med nogle aftenbilleder.














Håber i alle har haft en dejlig dag og har haft tid til at nyde haven.
Så må vi se hvad morgendagen bringer.


God nat.
Sov godt.






















9 kommentarer:

  1. Sikke flittig du er og så på en søndag.Har I slet ikke fået regn i dag? Her i Milbakhaven (Vendsyssel) har vi fået 17 mm i dag og 6 i aftes,så nu kan vi godt klare os lidt.God aften fra Ulla Milbak

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften. Tak for din hilsen.
      Nej vi fik kun nogle få dryp.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  2. Hvor dejligt i har fundet en god køber til hesten :) og sikke flittig du har været. Det er også lige vejr til at hive ting op imellem fliserne :)
    Kh
    Mariann3

    SvarSlet
  3. Hvor dejligt i har fundet en god køber til hesten :) og sikke flittig du har været. Det er også lige vejr til at hive ting op imellem fliserne :)
    Kh
    Mariann3

    SvarSlet
  4. Det var et stort problem, der blev løst, at I har fundet et hjem til hesten. Her var søndagsvejret for blæsende til havearbejde.

    SvarSlet
  5. Puha, er det kun hver 14. dag jeg skal luge, så klarer jeg det nok ;-). Synes bestemt også det kan være svært at nå runden. Ukrudtet kommer jo op igen bare vi vender ryggen til bedet! Jeg har i øvrigt også forsøgt med en hvid lupin - som blev lyserød som din. Det er åbenbart ikke så let.

    /Birgitte

    SvarSlet
  6. Dejligt med et nyt hjem til hesten.
    Jeg kan slet ikke følge med ukrudtet, men trøster mig med at der snart er sommerferie, måske kan jeg så nå det:-)
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  7. Hej Aase
    Godt I har fundet et hjem til den fine hest. Og så morer jeg mig lidt over, at du mener, at du er lidt skør, men at det ikke gør ondt, det er vi mange, der kan glæde os over :)
    Fine himmelbilleder - og hvor har du dog travlt med det ukrudt, jeg har også meget, men vi må tage det efterhånden og ikke lade os gå på af det.

    SvarSlet
  8. Takker alle for jeres søde hilsner.

    SvarSlet