torsdag den 11. april 2013

Jeg måtte bare ud...

Jeg måtte bare ud. Ikke fordi her ikke er nok at tage fat på inden døre, men tankerne går helt andre veje, når man roder i haven. Jeg har været i haven for første gang i år og det i hele 3 timer, selv om solen ikke kom frem
 Jeg fik kultiveret lidt, luget og klippet ganske lidt ned. 

Jeg vil begynde med lidt fugle billeder. I dag så jeg et par vipstjerte. vi plejer at ha´ 2 par, så mon ikke der kommer et par mere....

1 vipstjert,.. Smuk fugl
godt nok noget utydelig, 
da den var et stykke borte.


En af havens spurvefugle.


Her sammen med en af duerne.





2 af lamaerne i gang med at æde af roerne.


I går aftes fik vi snevejr, men det gik over i regn.
Hvor meget vi har fået ved jeg ikke, men det er
nu ikke ret meget.


Som jeg har skrevet har jeg jo været i haven. Her kommer nogle før og efter billeder.

Før.


Efter.


Før.


Efter.


Før.


Efter.


Efter.


Før.


Efter.

Det blev da til en lille spandfuld ukrudt og lidt afklip
Ukrudtet får hønsene selvfølgelig, så bliver æggeblommerne rigtig gule og meget mere indbydende at se på.

Ukrudt og afklip.


Hønsene gik straks i gang med at æde de grønne spirer.


Selvfølgelig var Akita lige i nærheden.


Krokus pibler frem over alt.

Her foran salgs skiltet.


Her i det ovale bed.


Her er det en Sct. Hans Urt der er godt på vej.

Erhardt har det heldigvis "bedre". D.v.s. han har ikke ondt mere. På mandag skulle han haft haft kemo, men det må udsættes fordi han skal have antibiotika i fem dage for at slå betændelsen ved hjertet ned. Så må vi ta` det derfra.
I går fik han en portion blod, og det har han også fået i dag. 
Hans humør fejler heldigvis ikke noget. Jeg har talt med ham et par gange i løbet af dagen.

GODT DER FINDES TELEFON...
Der er lang vej til Odense.

I dag slutter jeg af med et billede af 2 dorotealilje.

Dorotealiljer.


Ha´ en god aften.
































13 kommentarer:

  1. Hej Aase
    Hvor var det godt, du kunne komme i haven i dag, det er simpelthen den bedste helbredelse mod for mange dumme tanker. Man tænker helt anderledes, når man går rundt og ordner lidt i haven, du nåede rigtig mange bed, kan jeg se.
    Godt Erhardt har det bedre, en mobiltelefon er uundværlig, også når man har en på sygehuset. Min søn der nu skal giftes bor i nærheden af Odense, så min bedste kontakt med ham er mobilen. Og såmænd også til de andre drenge, jeg kan ikke undvære min mobil.
    Selvfølgelig bliver du også gladere, når du kan høre, at Erhardt har det bedre.

    SvarSlet
  2. Hej AASE!
    Wison endelig kom.
    Arbejdet er begyndt foråret.
    Jeg kan godt lide denne tid af bestilling.
    Jeg venter på fotos og blomster fra haven.
    De er altid meget smukke.
    Jeg sender hilsner foråret.
    Lucia

    SvarSlet
  3. Du er en gaev pige, og havearbejde er noget af det bedste til at holde tankerne i ro med . Godt , det er til komme i jorden igen !

    SvarSlet
  4. Ja der findes ikke noget så beroligende som havearbejde, og du har jo nok at tage fat på!
    Godt mobilen er opfundet, ellers var man da slemt på den. Vi Skyper med barnebarnet i USA og det koster gratis, og det kan vi lide, for der går let en time med at kagle. Så er der den fordel, at du har billede med, og ofte sender hun mig rundt i huset, så hun lige kan indfange stemningen. Det morer vi os meget med.

    SvarSlet
  5. Jeg må sige, du har været flittig i de store bede. Du har helt sikkert kunnet holde varmen med alt det arbejde.
    Godt Erhardt har det bedre og at de kan hjælpe ham. Jeg kunne jo godt tage på sygebesøg, men tror ikke Erhardt er sådan til fremmed damebesøg i hans sikkert meget flatterende mundering ;o)
    Men så er det da godt vi har de små elektroniske æsker :o)
    Pas på dig selv!

    SvarSlet
  6. Hej. Jeg synes også, at du har været flittig. Det ser godt ud i din have. Jeg synes nu du holder den rigtig flot hele året, så det er altid en fornøjelse at se dine billeder. Det var godt at høre, at det går bedre.

    SvarSlet
  7. endnu engang flittig med billeder fra din dejlige landsted :) fortsat go' bedring med Erhardt

    SvarSlet
  8. Hvor er det træls med Erhardt, men godt du har din dejlige have, der får tankerne på andre veje. Og der er nok at rive i, med den kæmpe have I har!
    Varme tanker.
    Lotte

    SvarSlet
  9. JA sørg for at komme ud. Når først man er der, giver det ekstra kræfter til andet - og imens hopper hoved og fingre fra det ene til det andet og giver resultater derude, som er gode at "tage med ind". Tak for kigget! Og fortsat god bedring til Erhardt.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  10. Å så flink du har vært, en må jo bare begynne ett sted og jobbe seg videre.
    Det er så godt å kunne gå ut å jobbe litt i hagen igjen, men det kan godt bli litt varmere.
    Så fint fugleliv og dyreliv det er hos deg, flotte og koselige bilder.
    God fredag fra Marit.

    SvarSlet
  11. Jeg bliver helt flov Aase, over mig selv og at jeg syntes det er hårdt at klare det bed jeg har. Når du kan klare alle de bede på 3 timer. Du har da godt nok været effektiv. Men hvor det dog pynter.
    Og hvor er dejligt at høre at Erhard har det bedre, han er der hvor de kan hjælpe ham og det betyder sikkert meget for ham at i kan tale sammen flere gange om dagen. Mobil tlf den er en god opfindelse.
    Rigtig god weekend
    Kh Linda

    SvarSlet
  12. When a real spring appears the place will be a Garden of Eden:) I am greeting

    SvarSlet
  13. Så deilig med første arbeidsøkt i Hagen. Masse har du fått gjort og jammen var det mye liv i Hagen med både spiring og fugler!

    SvarSlet