onsdag den 1. august 2012

Tålmodighed gav gevinst.

Endelig en tørvejrsdag. Rigtig havevejr.







Hjortetaks træ.



 Jeg kom langt om længe igennem staudebedet endnu engang. Det var groet helt efter, fordi jeg har brugt mange timer på at holde de bede i haven, som Erhardt plejer at holde.

Staudebedet.


Trillebøren blev næsten fyldt igen i dag.

Tålmodighed gav gevinst. Vi har 2 syriske roser og det så ud til, at frosten havde ødelagt dem begge. Erhardt har hele tiden sagt, at jeg lige så godt kunne grave dem op for de var døde. Godt jeg ikke har gjort det. Der er liv i dem begge og så længe der er liv er der da håb.

Syrisk rose i baghaven.
Den anden står ved søen i forhaven.


I dag lykkedes det at få et billede af en sommerfugl.
Vi har endnu ikke haft besøg af så mange.



Blomsterbilleder.







Hestemynte.


Tidsler.


Gul solhat.



Nærbillede af blomsten.


Sibirisk valmue.


Valmueblomster -  frøkapsler.


Dejligt at have feriebørn. De er nemme. De underholder hinanden og hjælper med at dække bord. Tager selv deres brugte glas m. m. af bordet, så det er let. Det er de vant til hjemmefra. 
Hjemme har de hver deres dag, hvor de står for borddækning og sætter tingene i opvaskemaskinen og maden i køleskabet.
 Der skal BARE laves lidt mere mad, ellers kan jeg gøre som jeg plejer.
Jeg bruger dog tid på at snakke med dem.

Her sidder børnene ved søen i forhaven sammen med Akita.
Akita er bare så glad når der er børn tilstede.


Endnu et billede ved siddepladsen i baghaven.












12 kommentarer:

  1. Sikke du gir' den gas. Både med børnebørn på besøg og en hel trillebør fuld igen! Men som du helt rigtigt skriver, vejret har været så dejligt i dag.
    Jeg har masser af sommerfugle i haven. Lige nu sværmer de i mine lavendler.
    Godt du ikke gav op overfor din syriske rose.

    SvarSlet
  2. Takk for koselig kommentar på min blogg!
    Det var artig å besøke deg, dere har en flott og velholdt hage! Og så mange planter som jeg ikke har!
    I dag har vi hatt en fin dag, men nå skal det bli kaldere igjen, 10 - 12 grader noen dager fremover,,,
    Ha det godt, nyt de fine dagene!

    SvarSlet
  3. Etter noen ukers fravær var det hyggelig å kikke inn i din hage igjen :) Flott og frodig. Som alltid!

    SvarSlet
  4. Der er mange smukke blomster i haven lige nu og du viser nogle af dem :-)
    Sommerfuglen ligner en kålsommerfugl - den er smuk, men jeg er ikke så glad for dens larver lige i øgeblkket - de er ret grådige.
    Dejligt at børnebørnene kan komme på ferie hos jer. Det er helt sikkert noget, som de vil huske tilbage på, når de bliver ældre. Rigtig god ferie til jer alle.

    SvarSlet
  5. Så sødt de stiller op til fotografering. Med 8 børn er man nok også nødt til at give dem forskellige opgaver dagligt. Det er en stor familie i vore dage, men de er helt sikkert godt rustet til voksenlivet. Godt de hygger sig hos jer.
    Skønne blomster du viser, især hestemynten er jeg imponeret over, der er rigtig mange blomster i.

    SvarSlet
  6. fint.
    Ha en fin kväll.
    Hanna

    SvarSlet
  7. Was für ein bezaubernder Gartenrundgang. Ich staune immer wieder, wie groß der Garten ist. Und alles so schön bepflanzt.

    Die Montbretien finde ich besonders schön. Meine sind im letzten Winter erfroren und ich habe noch keinen Ersatz.

    Ferien bei den Großeltern finden die Enkel sicher besonders schön. Da ist immer etwas los und man bleibt jung.
    Gruß Anette

    SvarSlet
  8. Hei! :) tusen takk for gode ord hos meg :) Ja, hurra for kjærligheten! <3

    deilige blomsterbilder du viser :)

    Lina

    SvarSlet
  9. Skønne billeder af både børn og planter - og begge dele kræver jo også samme kærlige omsorg for at trives. :o) Her kom heldigvis heller ikke regn i dag, men puh, hvor var det til gengæld en lummer dag, så det hårde havearbejde blev det ikke til. Ukrudtet ser jeg simpelthen ikke i øjeblikket - for der skal nydes. Og din have var skøn lige at få et kig i.
    Mange hilsner

    Trine

    SvarSlet
  10. Tak til alle der har kigget forbi.
    Tak for de søde kommentarer.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
  11. Velkommen til medlem nr. 260.
    Det glæder mig.
    Hilsen Aase Marie.

    SvarSlet