torsdag den 26. april 2012

Gul overalt.

Regn lige fra morgenstunden af og regnbyger hele dagen. Et rigtig træls vejr. Hvad skal man så finde på at indsætte på bloggen i dag.  Jo selvfølgelig noget der lyser op på sådan en kedelig regnvejrsdag..Jeg vil tage jer med på en rundtur i haven.
 Lige meget hvor man kigger hen i vores have, så er der bare gul overalt, men først lige nogen billeder fra morgenstunden, hvor regnen stod ned i stride strømme.













Så på rundtur i haven.
Billederne taler for sig selv.


































Det var så rundturen i haven.
 Formiddagen har jeg brugt på den alm. rutinetjek hos lægen. Ventid.... Troede de havde glemt mig.. Bagefter om på sygehuset i Grindsted for at få taget en blodprøve( slap dog for at køre til Esbjerg Sygehus),...Men igen ventid. Altså.. Jeg er bare ikke god til at sidde stille og bare vente,  vente.  Da vi endelig kom hjem var det frokosttid.
Så lige ud og kigge til alle de potteplanter, som jeg fik pottet i går. De så fine ud. Regnen havde gjort så de alle havde rettet sig. For så vidt så godt.

Et kig ind i drivhuset til kartoflerne.

Der er gang i kartoflerne

Nu blæser det rigtig meget. Det så meget så havestolene var væltet omkuld.


Jeg gik nu i gang med at luge det trekantede bed i forhaven. Nåede lige at blive færdig. så stod regnen ned igen. Nu var det bare med at komme ind i tørvejr, men jeg MÅTTE lige have et par billeder hvor man i søen kan se regnen piske ned.

Trekantede bed efter lugningen.


Mon ikke i kan se i vandet hvor meget det regner...











 




   




15 kommentarer:

  1. hej Åse.sikke da et træls vejr.og sikke da en masse spande med kartofler.vi fik lidt i overskud og lagde dem også i en spand.men er ikke så langt fremme som dine.God aften Jette

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder.
    Man kan godt se der kommer mere og mere fylde i dine bede.
    Hvor ser det godt ud med de kartofler i spandene.

    Forsat god aften til dig.

    SvarSlet
  3. Fine billeder og rigtig træls med ventetid hos læge osv. Det hader jeg også.

    SvarSlet
  4. Spennende med dam! Det står høyt på ønskelisten her :) God kveld!

    SvarSlet
  5. Tusinde tak for rundturen. Det er noget af en "have"
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  6. For en flott kaskade av vårbilder !!! Takk for titten :-)

    Hilsen Grethe

    SvarSlet
  7. Øv først ventetid og så regn, ligesom du gerne ville være i haven.
    De har lovet tørvejr i morgen, så må du ta' revanche dér.

    SvarSlet
  8. sikke da et regnvejr, .godt de gule blomster lyser op i al den våde elendighed...

    SvarSlet
  9. Ja, ventetid er spild af tid. Men jeg har altid et haveblad i tasken. Så glemmer man helt at blive irriteret :-)
    Det er så skønt med de gule lyspunkter overalt i haven nu, som du ved elsker jeg dem også.
    De lover vist lidt bedre vejr imorgen. Jeg håber at det også gælder hos jer :-)

    SvarSlet
  10. Ja det en våd tur rundt i din have i dag! Men herovre østpå var det samme surdej, om jeg så må sige... Nu har vi fået vand nok for nogle dage.

    SvarSlet
  11. Torsdag var også en regnvejrsdag her. Forhåbentlig kommer der også snart nogle lune dage uden regne og blæst.

    SvarSlet
  12. Dejlige billeder med gule blomster som jo netop er som skabt til regnvejrsdage!

    SvarSlet
  13. Mycket påskliljor hos dig:-)) Visst är det underbart att våren äntligen är här.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvarSlet
  14. Overhere still no springtemperatures. Yesterday the wind was so strong I believed it was autumn. There will be better times to come.
    Nice weekend
    marijke

    SvarSlet
  15. Tusind tak til alle for jeres søde kommentarer.

    Velkommen til ny medlemmer. Det glæder mig.

    SvarSlet