tirsdag den 19. juni 2012

Ny figurer fra Polen.

Et par morgenbilleder.





I dag har den stået på havearbejde hele dagen. Jeg vågnede tidlig og gik i gang med at luge og rive gårdspladsen, før vi fik morgen kaffe.
 Det har ellers været planen, at Erhardt skulle bruge traktoren og harven, men han har ikke haft det så godt. Skal ofte ind og hvile, så det er ikke blevet til noget. Jeg gik derfor i gang på den hårde måde med kniv ig rive. Jeg har brugt små fire timer i løbet af dagen. Der er måske 4 timers arbejde tilbage endnu, før jeg er igennem hele gårdspladsen. Rart at man kan se, hvor langt man når.
Jeg har også fået ordnet nogen af de små bede og fået luget og fejet ved endnu en af siddepladserne.
Billederne er først taget hen imod aften, så de er ikke så gode.















En flittig Hans fik jeg også lige plantet i en sort spand.



Der blev kantet, luget og kultiveret rundt ved søen i forhaven.



 





 

Det varer ikke længe før der er blomster i åkanderne.


Erhardt har plantet sommerblomster rundt ved damefiguren i baghaven.



Et duetræ har han også plantet.

Duetræ til højre for ørnen.

2 hængepil  har fået plads ved indgangen til porten ind til vores lager.

Her er Erhardt i gang med at plante hængepilene.


Hængepilene er kommet på plads.

Jeg ved ikke om i kan se hvor langt jeg er nået med lugearbejdet i gårdsplansen.




Duerne hygger sig.

Et par blomsterbilleder.

Spireaen er blevet stor.


Raket blomst.


Mørkerød studenternellike.


Iris.

Tegner til at give jordbær.



Et par billeder af kronhjortene.






I aften har vi fået ny beton havefigurer hjem fra Polen.















I dag vil jeg slutte af med solnedgangsbilleder taget i går aftes kl. 21,30.





















Det er hvad jeg har at byde på i dag.

Ha´ en god aften.






14 kommentarer:

  1. Hej Åse. hvor er du flittig.det må være et kæmpe arbejde at passe hele menageriet.skønne billeder.V/H Jette

    SvarSlet
  2. God bedring til Erhardt. Det er et helt grushav, du er oppe imod. Især de to første billeder viser haven på smukkeste vis.

    SvarSlet
  3. Flotte bilder! Skal si dere jobber flittig. Spennende med mange nye figurer.

    SvarSlet
  4. Ja du er altid myre-flittig - kan se du har givet det videre til din børn også!
    God bedring til Erhardt.
    Har I slet ikke problemer med hejren i søen? Min bror har lige fået tømt sin
    sø for fisk - jeg tror der var 10 stk. - de overlevede vinteren - men hejren
    har en godt øje!

    SvarSlet
  5. Hej Bente.
    Tak for din hilsen.
    " Banker under bordet". Nej vi har endnu ikke haft besøg af fiskehejren. Måske fordi vi har hunden løbende. Der er en fiskedam i nærheden og der fanger de fisk. Der sidder mange fiskehejre på vores mark for at fordøje maden fra fiskedammen.
    Vi sælger en del plastik fiskehejre til dem der tror, at en sådan kan holde dem fra deres sø. Vi har godt nok også en stående, som vi er blevet foræret, men vi tror nu ikke, at det hjælper. Den pynter bare.. TRO KAN FLYTTE BJERGE.
    Jeg er i haven i dette fine vejr. Erhardt er i gang med at pakke alle de ny figurer ( damer) ud. Der er godt 40 stk. Jeg håber vi kan sælge dem. Hvis ikke så har vi da DAMER at kigge på..griner.
    Ha` en god dag.
    Hilsen Aase.

    SvarSlet
  6. Sikke dog en flot solnedgang. Held og lykke med salget af damerne, er de meget dyre? God bedring til Erhardt
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frk. Ernst.
      Tak for din hilsen. Jeg nåede ikke lige her forbi i går afts/nat.
      Om figurerne er dyre det kommer an på hvad man mener er dyr. De tre store figurer, vi har sat udenfor er de dyreste, og de koster kr. 32oo,- pr. stk. Jeg mener de er 138 - 140 cm høje.-----
      Vi har en enkelt der er højere og ellers i forskellige højde og fylde.
      Den billigste damefigur vi lige har fået hjem koster kr,- 300. De andre priser ligger der i mellem, så der er lidt for enhver smag og pengepung.
      Vejret er fin, så jeg vil i haven.
      Ha´ en god dag.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  7. Igen en masse fine billeder fra din have!!! - og sikke mange fine damer Erhardt har hentet hjem

    SvarSlet
  8. Fina trädgårdsbilder ända från morgon till kväll!
    Vackra betongstatyer ni fått hem!
    /cika

    SvarSlet
  9. Vastavierailulla blogissasi. Sinulla on kaunis puutarha!

    SvarSlet
  10. Så mange fine og smukke billeder du viser, nu må vi håbe at manden snart er på toppen igen ;o)

    SvarSlet
  11. Med den store have håber jeg at manden din snart bliver frisk, for hvor er i begge to flittige i den store have, smukke billeder..

    SvarSlet
  12. Härliga bilder från din have. Tack för titten! Mycket att se och njuta av.
    Hej från Törnrosa

    SvarSlet
  13. Tusind tak til alle for jeres søde kommentarer.

    Jeg nåede ikke at kigge i går aftes/nat.
    Vejret er fin, så jeg vil ud i haven.
    Ønsker jer alle en god dag.

    SvarSlet